VIDEO | Ministrul Transporturilor: CNAIR vrea să mai realizeze până la 3.000 de puncte de încărcare pentru mașinile electrice

Publicat: 07 06. 2021, 22:30
Actualizat: 08 06. 2021, 12:48

This browser does not support the video element.

Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, spune că se dorește realizarea a aproximativ 3.000 de puncte de încărcare pentru autovehiculele electrice pe drumurile de mare viteză, la acestea urmând a se adăuga puncte de încărcare pe care Ministerul Dezvoltării le va realiza, prin PNRR, în oraşe.

”Din proiect, avem în spaţiile de servicii 52 de staţii electrice, cu 264 de puncte de încărcare, pe A7 Dumbrava – Paşcani, şi în total, CNAIR vrea să mai realizeze până la 3.000 de puncte de încărcare pe toată reţeaua. 2.896, inclusiv cele 264 pe care le-am menţionat, mai are şi Ministerul Dezvoltării în PNRR pentru zona urbană”, a declarat Cătălin Drulă, luni, la Digi 24.

”Administratorul acestei reţele rutiere şi acestor facilităţi în primă fază este compania de drumuri, dar eu susţin şi voi susţine concesionarea. În  momentul de faţă, la începutul anului am concesionat 26 de spaţii de servicii unde se vor face benzinării ale operatorilor mari de benzinării din România. Compania de drumuri va primi bani pentru asta, milioane de euro anual ca redevenţe, dar vor fi nişte spaţii civilizate”, a adăugat Drulă.

Legat de TAROM, ministrul sustine că situația este foarte grea, din cauza pandemiei, iar compania are nevoie de 200 de milioane de euro, pentru a redeveni profitabilă în 2025.

”Avem un plan bun acolo, pe care l-am discutat şi cu Comisia Europeană, de uniformizare a flotei, de reducere a personalului – au fost 1.700, acum sunt 1.400, au fost plecări voluntare –, de un alt tip de marketing de reformare a rutelor şi de restructurare internă. Planul e bun, execuţia nu e încă la nivelul care să mă mulţumească. Mai avem de rezolvat partea de finalizare a buy back-ului pentru flota ATR, de renegociere a contractului pentru acele Boeinguri care au fost comandate. Nu e o noutate pentru nimeni că, fără o injecţie de capital, TAROM, la fel ca Lufthansa, la fel ca Air France… În jur de 150 până la 200 de milioane de euro”, a explicat Drulă.
Tarom rămâne totuși doar o companie regională, apreciază șeful Transporturilor.

Intrebat când se reiau demolările la metrou ministrul dă vina pe primăriile de sector, in special 3 și 4, în sarcina cărora stă să facă aceste desființări.