LEAC natural împotriva cancerului. Cercetătorii au rămas uluiți după ce au extras mostrele

Leac natural împotriva cancerului / Sursa FOTO: flickr.com
Publicat: 04/12/2023, 13:57

Microbiologul şi biotehnologul dr. Snezhana Rusinova, de la Laboratorul de Biotehnologii Aplicate al Institutului de Microbiologie „Stephan Angeloff”, din cadrul Academiei Bulgare de Ştiinţe, lucrează la un proiect care studiază mostre colectate din Antarctica.

Ea a participat la cea de-a 31-a expediţie bulgară pe insula Livingston cu nava de cercetare navală Sv. Kiril i Metodii (RSV 421) şi, de la întoarcere, în martie, şi-a continuat cercetarea privind drojdiile antarctice.

Care este scopul proiectului

„Scopul proiectului este de a căuta substanţe biologic active din drojdiile antarctice şi de a investiga potenţialul acestora pentru tratamentul cancerului. Am fost norocoşi să putem obţine suficiente mostre.

Am reuşit să descoperim un reprezentant interesant al acestor drojdii antarctice care sintetizează un complex de molecule în extractul său şi este citotoxic pentru cancerul vezicii urinare”, a explicat cercetătoarea.

Drojdiile sunt microorganisme eucariote mai mari decât bacteriile. Ele fac parte din regnul ciupercilor, dar, pentru că sunt unicelulare, sunt clasificate ca microorganisme, a precizat Rusinova.

Este un fapt important că drojdiile din Antarctica nu sunt agenţi patogeni, adică pot fi manipulate cu uşurinţă atât în laboratoare, cât şi în medii industriale.

În plus, pot menţine o cultură sterilă pe tot parcursul procesului de fermentaţie, potrivit cercetătoarei de la Laboratorul de Biotehnologii Aplicate al Institutului de Microbiologie „Stephan Angeloff”, din cadrul Academiei Bulgare de Ştiinţe.

Ce ne spun drojdiile

Drojdiile antarctice au un metabolism care le-a adaptat la condiţiile de acolo.

Oamenii de ştiinţă încearcă să descopere cum reuşeşte drojdia să-şi protejeze moleculele de temperaturi extrem de scăzute. Poate sintetizează substanţe necunoscute până acum, comentează microbiologul.

„Microorganismele antarctice, pe care le studiez de 15 ani, sunt foarte interesante din punct de vedere biotehnologic. Am lucrat la diferitele lor posibilităţi de a sintetiza compuşi metabolici care sunt benefici pentru oameni. A fost important pentru mine să merg personal şi să iau mostrele pentru a le obţine cât mai sterile posibil”, a explicat Rusinova.

Potrivit acesteia, nu toate probele au fost studiate până acum. Prelevarea de probe s-a făcut din sol, din apa lacurilor glaciare şi chiar din penele pinguinilor de pe insula Livingston.

Antarctica şi secretele ei

„Mai sunt multe de căutat. Probabil că există mult mai multe tipuri de drojdii şi s-ar putea să descoperim altele noi care deţin remedii pentru diferite boli.

Microbiologia este o ştiinţă foarte lentă. În acest proces, avem zile lungi în care aşteptăm să vedem dacă există drojdii în probe. Este nevoie de minimum 20 de zile pentru a stabili acest lucru”, a adăugat microbiologul.

Potrivit acesteia, Antarctica ascunde secrete care vor continua să-i entuziasmeze pe oamenii de ştiinţă.

Ea a mai spus că vizita pe insula Livingston a lăsat o impresie de durată asupra ei şi a inspirat-o să-şi continue munca ştiinţifică.

”Fratele” multi-milionar al Prodancei s-a sinucis la Dubai! El a avut în trecut inclusiv o...
FOTO. Cât de frumoasă e fiica lui Ion Țiriac! Moștenitoarea imperiului l-a impresionat cu apariția...
VIDEO „Lichidare în masă”: Rușii repetă greșeala de a-și aduna soldații în careu, ucrainenii trimit...
Băiețel de 8 ani, în stare gravă după o vacanță cu familia într-un resort de...
Momentul când agresorul se îndreaptă spre apartamentul prostituatei din Iaşi. Ionuţ a agaţat-o pe Raimonda...
Andreea Bălan a recunoscut tot despre certurile cu Victor Cornea: „Nu există împăcare”
Gabriela Cristea l-a prins în fapt! Tavi Clonda era cu fosta la mall + El...
Un român s-a trezit cu amendă pentru ROVINIETĂ dintr-un motiv bizar
Tatăl lui Sebi își strigă durerea, după accidentul de la 2 Mai! Declarații în lacrimi,...
Rămân cu indexarea de 13,8%! Acești pensionari nu vor primi pensii mai mari după recalcularea...
Părinţii victimelor lui Vlad Pascu cer schimbarea încadrării faptelor în omor: Nu ne va alina...
Cele 4 zodii pentru care astrele s-au aliniat și vor domina lumea! Nimeni nu le...
Ce ÎNSEAMNĂ când ți se OFILESC plantele în casă?
SE SCHIMBĂ HARTA lângă România?! Anunțul teribil va fi făcut pe 29 FEBRUARIE