Care este adevărul despre noile autobuze hybrid din Capitală? Lider de sindicat: „Au un consum electric de doar 5 la sută” / Șeful STB neagă acest procent! (EXCLUSIV)

Publicat: 03 09. 2020, 18:00

Lidierul Sindicatului Transpublic din STB, Valer Ciobănescu, a declarat pentru Gândul.ro că noile autobuze Mercedes Citaro Hybrid cumpărate de Primăria Capitalei ar avea un consum electric de doar 5-7 la sută, iar restul consumului ar fi de fapt motorină. Șeful STB îl contrazice însă pe Ciobănescu și spune că autobuzele au un consum de 50-50%,  electric și motorină!

„Noile autobuze  hybrid au un consum electric de aproximativ 5-7 la sută, adică nu mare lucru, pentru că restul consumului este tot de motorină! Poate că la sute de autobuze se va simți la consum, dar așa la câteva vehicule este nesemnificativ. Noi avem nevoie să cumpărăm tot diesel?”, a declarat pentru Gândul.ro Valer Ciobănescu, lider de sindicat din STB.

„Dacă erau pe benzină și aveau un consum de 50-50% era altceva”

Aceste a mai explicat la ce ajută partea electrică în cazul acestor autobuze!

„Dacă erau pe benzină și aveau un consum de 50-50% era altceva. În cazul acestor autobuze, electricul intervine doar așa, ca un electromotor, ajută la demarare, dar sarcina mare tot pe motorul diesel este. Dacă era invers, era altceva, era o realizare mare”, a mai precizat Valer Ciobănescu.

„Pot să ajungă cel mai mult la 8% consum electric”

De altfel, o altă sursă din cadrul STB confirmă ceea ce spune Ciobănescu:

„Pot să ajungă cel mai mult la 8% consum electric. Ne-a surprins foarte mult când am constatat care este de fapt consumul lor de motorină”, a declarat sursa din cadrul STB pentru Gândul.ro.

Pe de altă parte, șeful STB spune că autobuzele hybrid au un consum de 50-50%, împărțit între electric și diesel!

Șeful STB: „În oraș, în centrul Bucureștiului, se folosește partea electrică, tocmai de aceea au fost achiziționate”

„Nu există așa ceva, autonomie 5 -7%, pentru că altfel nu s-ar mai numi hybrid. Normal că ele funcționează și pe bază de motorină, pentru că altfel ar fi fost electrice 100%.

Partea electrică se încarcă mergând pe motorină, însă, în oraș, în centrul Bucureștiului, se folosește partea electrică, tocmai de aceea au fost achiziționate, pentru a nu polua. Consumul este aproape 50-50%. Domnul Ciobăescu este liderul unui sindicat minoritar de la noi și are ieșiri care nu sunt tocmai exacte”, a declarat pentru Gândul ro Alexandru Hazem Kansou, director general al STB.

Primarul Capitalei, Gabriela Firea, anunța acum un an că a fost finalizată achiziția celor 130 de autobuze hybrid, câștigătorul licitației fiind Mercedes – Benz, iar tipul autobuzului care va fi livrat este Mercedes – Benz Citaro Hybrid.

Valoarea contractului este de 195.268.331,70 lei, fără TVA

„Câștigătorul licitației este Mercedes – Benz, iar tipul autobuzului care va fi livrat este Mercedes – Benz Citaro Hybrid. Alături de cele 400 de autobuze Euro 6, achiziționate anul trecut, autobuzele hibrid cumpărate acum cu finanțare nerambursabilă vor contribui la îmbunatățirea transportului public în Capitală, la înnoirea parcului de mijloace de transport public, dar și la diminuarea poluării generate de traficul urban”, a preciza Gabriela Firea pe Facebook.

Potrivit edilului, tipul de autobuz care va fi livrat este Mercedes – Benz Citaro Hybrid, fabricat în Germania. Valoarea contractului este de 195.268.331,70 lei, fără TVA.

„Potrivit contractului, livrarea se va face începând cu luna mai a anului viitor (2020) și se va întinde pe o perioadă de 8 luni, după cum urmează: primul autobuz va fi livrat în luna mai 2020 pentru omologare, iar ulterior, timp de 6 luni, vor fi livrate câte 20 de autobuze lunar. Ultimele 9 bucăți vor fi recepționate în ianuarie 2021″, scria Firea.