Care a fost prima mașină cumpărată de Ion Țiriac și prin ce eveniment nefericit a trecut cu ea. “N-am putut să mă siuncid, dar am fost aproape!”

Publicat: 20 01. 2021, 12:08
Ion Țiriac

Ion Țiriac a dezvăluit că prima mașină pe care a cumpărat-o a fost o Skoda Octavia, în anii ’60, la bordul căreia a trecut printr-un eveniment nefericit, la puțin timp după ce a achiziționat-o. Din fericire, fostul jucător de tenis a scăpat cu viață.

În cadrul unui interviu, Ion Țiriac a dezvăluit cum s-a născut pasiunea sa pentru mașini, ocazie cu care și-a amintit și aventura prin care a trecut cu primul vehicul pe care l-a cumpărat.

Era o Skoda Octavia. Chiar în ziua în care mi-am cumpărat-o, poarta Institutului de Cultură și Educație Fizică, actualul ANEFS, s-a închis exact peste portiera mea din dreapta. Omul de la intrare m-a salutat și a uitat de poartă. N-am putut să mă sinucid, dar am fost pe aproape. Înainte avusesem o motocicletă. Asta se întâmpla pe la începutul anilor ’60. Pasiunea am avut-o dintotdeauna, doar că mijloacele au venit mai târziu. Vă spun că din punct de vedere comercial, investițiile în mașini clasice, istorice, a însemnat cea mai bună afacere din ultimii 20 de ani”, a spus Ion Țiriac, potrivit gsp.ro.

Ion Țiriac: “În colecție, am undeva între 400 și 500 de exemplare. Nu există una favorită!”

În continuare, celebrul om de afaceri a dezvăluit care este cel mai valoros exemplar care există în colecția sa, pe care, însă, a donat-o unei fundații. Totodată, Ion Țiriac îi sfătuiește pe oameni să nu-și vândă automobilele, deoarece valoarea lor crește odată cu trecerea timpului.

Am undeva între 400 și 450 de exemplare, nu există una favorită. Dacă vreți, cea mai faimoasă e un Rolls Royce Phantom IV, care i-a aparținut sultanului Aga Khan. E mașina care a câștigat faimosul concurs de eleganță Peeble Beach, în California, un fel de Wimbledon al mașinilor, cea mai mare competiție în domeniu. A durat vreo doi ani și multe sute de mii de dolari ca să o refac. Cam cât ar valora acum? Exact atât cât ar anunța cineva că plătește la o licitație! Totuși, mașinile astea deja nu mai sunt ale mele. Am dat absolut tot Fundației. N-aș sfătui pe nimeni să le vândă. Dacă oferă cineva cinci milioane, șapte milioane, tot n-aș da-o! Au fost doar 14 exemplare în lume, acum cred că mai există doar nouă sau zece”, a mai spus Ion Ţiriac.