Andrei Baciu, despre Direcțiile de Sănătate Publică: Au fost puțin pregătite pentru un rol central într-o criză sanitară. Nu ai de unde să formezi specialiști peste noapte

Publicat: 12 10. 2020, 07:42
Actualizat: 06 04. 2021, 15:38
Andrei Baciu: Direcțiile de Sănătate Publică au fost cele mai puțin pregătite pentru un rol central într-o criză sanitară

Andrei Baciu, secretarul de Stat în Ministerul Sănătății, scoate în evidență faptul că Direcțiile de Sănătate Publică nu erau pregătite pentru un rol atât de important în gestionarea unei epidemii.  „Nu ai de unde să formezi” specialiști peste noapte, atrage atenția secretarul de Stat. Andrei Baciu amintește că a fost adusă o îmbunătățire a sistemului de call center, care intermediază relația dintre cetățeni și DSP.  

„Direcțiile de Sănătate Publică (DSP) au fost cele mai puțin pregătite pentru un astfel de rol central pe care îl au într-o astfel de situație, o criză de sănătate publică. Sunt chestiuni pe care nu le poți suplini, e nevoie de ani de zile. De exemplu, partea de medici specialiști în epidemiologie, sănătate publică, igienă – nu ai de unde să-i formezi peste noapte. A anunțat domnul ministru că la examenul de rezidențiat de anul acesta, aceste categorii au fost introduse în lista specialităților deficitare, se vor suplini locuri și vor apărea începând cu anul viitor. Aceasta este una dintre măsuri. Referitor la interacțiunea cu toți cei care sună la Direcțiile de Sănătate Publică, (…) s-a realizat un sistem de call center care a fost implementat, pe de o parte, la nivelul tuturor DSP-urilor și acesta va fi perfecționat în zilele următoare, astfel încât să se poată eficientiza și să se poată avea o evidență mult mai clară a tuturor problemelor, a tuturor solicitărilor și să se poată răspunde cât mai repede”, a declarat Andrei Baciu la B1.

ANdrei Baciu, despre DSP București: Are de gestionat sănătatea unei populații foarte mari

Și premierul a anunțat perfecționarea sistemului de call center la DSP:

„A fost introdus un nou sistem de call center în care persoana care sună, dacă este pozitivă trebuie să apese pe tasta 1, unde i se pun la dispoziție informații, dacă este persoană de contact, dacă are nevoie de decizia DSP pentru obținerea concediului medical, iar la punctul 6 – dacă dorește alte informații și nu este mulțumită de informațiile pe care le-a obținut în cele cinci opțiuni anterioare, ajunge în contact cu operatorii de la call center. Mai e necesară o creștere a personalului, nu foarte mare. E clar că a crescut numărul de cazuri și este nevoie de o îmbunătățire, o fluidizare a tuturor procedurilor. Obiectivul cel mai important este ca imediat ce o persoană a fost diagnosticată pozitiv, să se realizeze ancheta epidemiologică într-un timp cât mai scurt, maxim 24 de ore, astfel încât să fie identificate persoanele cu care a intrat în contact și să se poată dispune carantinarea”, a explicat Ludovic Orban.

Andrei Baciu a precizat că situația DSP-ului din Capitală este una specială, întrucât „are de gestionat sănătatea unei populații foarte mari, vorbim de tot arealul București-Ilfov, în plus, o bună parte din pacienți vin și din alte zone ale țării”.