Când încep lucrările la autostrada Turda-Sebeș

Publicat: 10 05. 2014, 12:38
Actualizat: 29 07. 2014, 21:27

Dan Șova a declarat, sâmbătă, într-o conferință de presă, că termenul de finalizare a lucrărilor va fi de 22 de luni, din care patru luni pentru proiectare și 18 pentru execuție, transmite corespondentul MEDIAFAX.

„Am venit să anunț semnarea ordinului de începere a lucrărilor la Autostrada Turda – Sebeș, pentru 20 mai. Ordinul a fost emis în 9 mai. Prețurile de construcție pentru loturile 3 – 4 vor fi de 7,5 milioane de lei pe kilometru pe lotul 3 și de 6,4 milioane de euro pe lotul 4, rezultând o medie de 7 milioane de euro. Pentru celelalte două loturi, 1 și 2, așteptăm finalizarea reevaluărilor solicitate, sperăm să semnăm ordinul de începere a lucrărilor peste două luni. Termenul de finalizare a lucrărilor la această autostradă este de 22 de luni, din care patru luni de proiectare și 18 pentru execuție. Autostrada are o lungime de 70 de kilometri, finanțarea fiind asigurată din fonduri europene în proporție de 85 la sută și de 15 la sută din fonduri naționale”, a spus Șova.

Valoarea totală a lucrărilor este estimată la circa 500 de milioane de euro.

 

Ministrul Transporturilor și-a exprimat speranța ca lucrările să fie finalizate până la 31 decembrie 2015, mai repede față de termenul contractual, aprilie 2016.

Potrivit acestuia, Autostrada Turda – Sebeș este importantă pentru că va lega Clujul de Culoarul IV pan european, spre București.

La ceremonia de semnare a ordinului de începere a lucrărilor au participat, printre alții, ministrul delegat pentru Dialog Social, Aurelia Cristea, prefectul Ioan Gheorghe Vușcan, vicepreședintele CJ Cluj, Ioan Oleleu, primari de localități din județele Cluj și Alba, parlamentari PSD din Cluj și Alba.
CNADNR a selectat în decembrie 2013 constructori români, italieni și austrieci pentru construcția autostrăzii Sebeș-Turda, cu o lungime de 70 de kilometri.

În aprilie, după ce instanța a respins contestațiile privind loturile 3 și 4 ale autostrăzii Sebeș-Turda, CNADNR a semnat contractele pentru proiectarea și execuția acestora, constructorii italieni și austrieci selectați urmând să primească, în total, 1,1 miliarde lei (aproape 250 milioane euro), inclusiv TVA, pentru aceste proiecte.

Contractul pentru lotul 3, cu o lungime de 12,4 km, a fost atribuit asocierii italiene Tirrena Scavi – Societa Italiana per Condotte d”Acqua și are o valoare de 420,5 milioane lei, fără TVA.

Al patrulea tronson al autostrăzii, de 16,3 km, va fi construit de PORR Construct – PORR Bau (Austria) în baza unui contract de 470 milioane lei, fără TVA.

Vasile Măgrădean, corespondenti@mediafax.ro