Cazul Omnia Turism. ANAF face controale pentru a-i identifica pe partenerii din țară ai agenției

Publicat: 21 10. 2017, 15:57

„Mulțumesc pentru implicare și ANAF pentru că, la un moment dat, într-un termen foarte scurt, va începe un control în așa fel încât să scoatem la iveală toate companiile ce au avut contract cu Omnia Turism și au fost de bună credință”, a spus ministrul Turismului, după o ședință operativă organizată în vederea identificării soluțiilor pentru prevenirea și evitarea situațiilor similare cu cea generată de agenția Omnia Turism.

Mircea Dobre a menționat că ANAF va desfășura acel control „la nivel național” și că speră să fie finalizat „într-o lună, maximum două”.

Dobre a mai spus că a discutat și cu ANPC „pentru a vedea ce pași trebuie să facem”, urmând ca întâlniri în acest sens să aibă loc și săptămâna viitoare.

La ședința operativă de sâmbătă, condusă de ministrul Turismului, au fost invitați să participe reprezentanții Asociației Naționale a Agențiilor de Turism (ANAT), Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) și Agenției Naționale de Administrare Fiscală.

Cele 8.500 de pachete turistice de 7,5 milioane de euro vândute de Omnia Turism, care nu se vor mai putea pune în practică după moartea patronului agenției, reprezintă cea mai mare pagubă consemnată în acest domeniu după Revoluție, a declarat miercuri ministrul Turismului, Mircea Dobre.

„Pierderea totală este de 7 milioane și jumătate de euro, bani încasați deja de agenția Omnia Turism din vânzarea unui număr de 8.500 de pachete vândute pentru anul 2018. Este cea mai mare pagubă de după Revoluție, iar polița de asigurare acoperă doar atât: 50.000 de euro. Acum sunt 244 de persoane aflate în sejururi în diverse destinații din străinătate, cumpărate prin Omnia Turism, din care 158 sunt pe cont propriu, în sensul că trebuie să-și plătească singuri cazarea”, a spus ministrul.

Tot miercuri, Omniasig Vienna Insurance Group a confirmat că „agenția Omnia Turism este asigurată la societatea noastră pentru riscul privind rambursarea cheltuielilor de repatriere și/sau a sumelor achitate de turist în cazul insolvabilității sau falimentului agenției de turism”.

„Suma asigurată este de 50.000 USD/polița de asigurare, în conformitate cu prevederile legale”, a precizat Omniasig.

Obiectul poliței de asigurare constă în „acoperirea de către asigurător a riscului de neplată a debitului pe care îl are asiguratul față de turiști (beneficiarii asigurării), cauzat de neexecutarea integrală sau parțială a contractelor de comercializare a pachetului de servicii turistice încheiate cu aceștia, în cazul insolvabilității sau falimentului asiguratului”, a menționat compania de asigurări.

Persoanele păgubite pot să contacteze Omniasig Vienna Insurance Group la numărul de call-center 021-9669 pentru avizarea daunelor și pentru întocmirea dosarelor de daună și completarea acestora cu documentele justificative necesare.