Ce-i convinge pe români să meargă la medic. Detaliul pe care toți angajatorii ar trebui să îl ia în seamă

Publicat: 22 11. 2016, 20:47
Actualizat: 23 11. 2016, 11:08

Abonamentele medicale sunt cel mai dorit produs de către angajații din România, iar companiile apelează în număr tot mai mare la acest tip de produse pentru a-și loializa angajații, dar și pentru a evita creșterea numărului de concedii medicale ale acestora, fapt care poate afecta bunul mers al activității firmei. 

„Se alocă bugete din ce în ce mai mari pentru astfel de servicii oferite angajatului. Angajatul percepe abonamentul medical drept un lucru foarte important”, a explicat Fady Chreih, CEO-ul Rețelei de sănătate Regina Maria. 

Toate pachetele de acest tip includ servicii de prevenție, iar pacientul este invitat să vină măcar o dată pe an la control. Acest lucru se vede în cadrul studiilor ca aducător al unei scăderi în ceea ce privește apariția și dezvoltarea bolilor cronice la pacienți. 

„Beneficiarii abonamentelor de sănătate merg la medic, în scop preventiv, în medie, de 2,5 ori mai mult decât persoanele care nu se bucură de acest avantaj”, susține Fady Chreih.

Cea mai mare pondere a celor care au astfel de abonamente are o vârstă cuprinsă între 26 și 45 de ani și, potrivit studiilor, aceștia înțeleg din ce în ce mai mult importanța prevenției pentru sănătate, în timp ce angajatorii reacționează și doresc să le satisfacă această dorință. 

Prevenția are un rol esențial în viața oamenilor prin faptul că ajută la dezvoltarea unor obiceiuri sănătoase de viață, reprezintă calea către depistarea timpurie a bolii și creșterea speranței de viață și ajută la reducerea cheltuielilor suportate pentru tratamente sau intervenții care puteau fi preîntâmpinate. De asemenea, prevenția vine cu un avantaj și pentru companii, însemnând eficiență și productivitate sporite, dar aducând și costuri mai mici generate de concediile medicale.

Acest tip de abonamente este cerut, în ultimii ani, în număr tot mai mare și de persoanele fizice, independent de firma la care sunt angajați sau, după încheierea contractului de muncă datorită faptului că își doresc să beneficieze în continuare de acest serviciu. 

Reprezentanții sistemelor medicale private susțin că inițiativele private își doresc să vină în completarea sistemului public de sănătate și să îmbunătățească, astfel, sistemul de sănătate românesc. Coabitarea dintre sistemul public și cel privat poate reprezenta salvarea sistemului medical din România, după cum explică Fady Chreih. Acesta admite că sistemul privat nu poate prelua sistemul de stat. 

Anul trecut, în România, piața de servicii medicale a înregistrat o creștere de aproximativ 10%, iar reprezentanții Regina Maria se așteaptă ca până în 2020, deci în trei ani, să se dubleze numărul de angajați care să beneficieze de astfel de abonamente.