Ce salarii au șoferii de tir din România care lucrează în Germania

Publicat: 13 02. 2020, 11:47

Numărul șoferilor profesioniști din Germania este tot mai mic, de la an la an, dar cererea se situează în continuă creștere. Cifrele Agenției Naționale pentru Ocuparea Forței de Muncă din Germania vorbesc de la sine.

Potrivit acestor date, numărul șoferilor profesioniști a scăzut simțitor în ultimii ani – de la 18.300 până la 16.900. O altă problemă este vârsta șoferilor: ponderea celor care au peste 55 de ani a crescut de la 23% la 28%, în aceeași perioadă, scrie trans.info.

„Multe companii ar angaja șoferi profesioniști pe salarii bune, dar nu există prea multi doritori care să preia aceste posturi” declară șeful agenției, Kay Senius.

Germania nu este singura țară afectată de problema lipsei de șoferi de TIR. Un deficit mare de șoferi se înregistrează și în Polonia (-100.000), Franța (-15.000), Spania, Marea Britanie sau Austria.

„În următorii 15 ani, 2/3 dintre șoferi se vor retrage sau vor ieși la pensie” avertizează Markus Olligschläger de la asociața germană de transport DSLV.

Șoferii de TIR, tot mai puțin motivați

Tot mai mulți refuză să mai fie șoferi de TIR din cauza imaginii slabe, a costurilor mari de obținere a calificărilor, salariilor relativ mici și costurilor legate de muncă.

Bineînțeles, la acestea se adaugă stresul continuu, presiunea timpului, dorul de casă și legile UE și naționale neclare. În Germania, un șofer începător de TIR câștigă mai puțin de 1.800 euro salariu de bază, iar unul cu experiență ajunge la 4.500-5.000 de euro.

În 2016, salariul mediu anual al unui șofer de TIR era de 2.400 euro pe lună, apropiat de cel al unui angajat de la salubritate, care ia în mână 1.500-2.000 euro.

Wolak: „Fără o creștere a salariilor, nu vor exista nici șoferi disponibili”

Potrivit lui Marcin Wolak de la platforma de recrutare TransJobs.eu, sunt necesare creșteri salariale semnificative pentru ca meseria de șofer profesionist să devina din nou atractivă .

„Pe platforma noastră observăm ce se întâmplă pe piața muncii în industria transporturilor și dacă câștigurile nu încep să crească, să nu vă așteptați la miracole. Fără o creștere a salariilor, nu vor exista nici șoferi disponibili, mai ales într-o perioadă ca aceasta în care nivelul șomajului este la un nivel minim record”, afirmă Wolak.