Ce soluție au propus ieșenii pentru a se feri de excesul de zel al „hingherilor de mașini”

Publicat: 28 01. 2015, 20:19

„Au fost discuții aprinse la comisii. Sancțiunile acelea imense, plus faptul că nu e clar cât de bine sunt corelate regulamentul ridicărilor cu cel al parcărilor, mai precis întrebarea, dacă vor avea sau nu drept de blocare sau ridicare cei care vor concesiona parcările publice, ne-a obligat să cerem blocarea acestei inițiative”, a declarat consilierul local Anca Preda, potrivit bzi.ro.

Ca alternativă la ridicarea mașinii, ieșenii propun creșterea perioadei de blocare a roților la 3-4 ore. De asemenea, un sistem de notificare prin SMS a proprietarului mașinii că aceasta a fost blocată ar putea fi folosit cu succes. În cazul ridicării mașinii, proprietarul ar trebui notificat în maxim 48 de ore dacă nu și-a ridicat mașina din spațiul de depozitare folosit de municipalitate. În altă ordine de idei, primăria ar dori să introducă sancțiuni și mai mari pentru cei care parchează neregulamentar.

Renunțareala ridicarea mașinilor, cu excepția celor abandonate sau care blochează domeniul public, ar putea fi o soluție în condițiile înființării unei divizii asemănătoare celei folosite de londonezi – Civil Enforcement Officers. Angajații primăriei ar pune în geamul mașinilor parcate neregulamentar tichetul de amendă. „În felul acesta, se pot da mai multe amenzi pe zi, se pot acoperi mai multe cartiere, iar amenzile ar fi de o valoare mai mică, dar ca încasări vor fi în sumă mai mare”, a propus primăriei ieșeanca Anca Gherasim.

Oficialii locali au recunoscut că există multe aspecte legislative care trebuie îmbunătățite. „Erau câteva elemente care nu erau prezentate foarte bine și am solicitat modificarea lor. E vorba de modalitatea în care poți să-ți preiei mașina când ea este ridicată: nu trebuie să te duci cu taxi în urma platformei să dea mașina jos, de posibilitatea de plată a celor sancțiuni, să nu stai 24 de ore până poți să preiei vehiculul, modalitatea de comunicare a ceea ce s-a întâmplat, cu proprietarul vehiculului, ca să nu devină un chin pentru cel care a încălcat un regulament. E prevăzută o sancțiune destul de mare, maximul e de 25.000 de lei, poate mai mult decât valoarea mașinii, dar în ultimă instanță vorbim de distrugerea unui bun, care are încadrare penală”, a spus viceprimarul Mihai Chirică.