Charlie Hebdo lansează un număr special la un an de la atentate. Tirajul impresionant al ediției

Publicat: 31 12. 2015, 12:27
Actualizat: 11 10. 2016, 12:16
Numărul va conține de două ori mai multe pagini decât în mod normal – 32, în loc de 16 – și va fi vândut la prețul obișnuit de trei euro. Ediția specială va include un caiet cu desene ale caricaturiștilor Charb, Honore, Cabu, Wolinski, Tignous, care au fost uciși pe 7 ianuarie de jihadiști, dar și desene ale actualilor desenatori, însoțite de mesaje de încurajare din partea unor persoane publice. Acest număr special a stârnit interes în întreagă Europă, cea mai mare comandă venind din partea Germaniei, unde distribuitorii au cerut să primească 50.000 de exemplare. 
 
Tirajul numărului special este de aproape trei ori mai mare decât cel al unei ediții obișnuite, pentru că, în prezent, publicația se vinde la aproximativ 100.000 de exemplare la chioșc, dintre care 10.000 sunt expediate la nivel internațional. Acestora li se adaugă 183.000 de abonamente. 
 
Imediat după atentatul care a făcut 12 victime, redacția Charlie Hebdo a publicat o „ediție a supraviețuitorilor” care a avut pe prima pagină o caricatură a profetului Mahomed, sub titlul: „Totul este iertat”. Numărul a fost epuizat imediat și a atins, în total, vânzări de 7,5 milioane de exemplare în toată lumea. 
 
După aceste evenimente, publicația satirică a revenit la frecvența de săptămânal, cu un număr stabilit pentru apariție în fiecare miercuri, media vânzărilor coborând semnificativ, de la 750.000 de exemplare în luna iunie, la 300.000 în septembrie.
 
Vânzările au continuat să scadă, iar astăzi Charlie Hebdo are un tiraj de aproximativ 100.000 de exemplare. Oricum, numărul este de peste trei ori mai mare față de cel care se vindea înainte de atentat. La începutul anului trecut, publicația satirică avea mai probleme financiare și reușea să vândă 30.000 de exemplare în fiecare săptămână.