Cluj: Tronsonul doi al liniei de tramvai, deschis; Primăria anunță un nou proiect de reabilitare

Publicat: 05 08. 2013, 17:09
Actualizat: 03 03. 2016, 15:33
Traficul pe tronsonul doi al liniei de tramvai modernizate din Cluj-Napoca a fost deschis luni, în urma unei investiții de 15 milioane de euro, primarul Emil Boc anunțând lansarea unui proiect de reabilitare a benzii carosabile aferente liniei de tramvai, estimat la 20 de milioane de euro.

Primarul municipiului Cluj-Napoca, Emil Boc, a participat, luni, la deschiderea circulației transportului în comun pe tronsonul doi al liniei de tramvai modernizată, în lungime de peste 15 kilometri, el urcând într-un tramvai cu care a mers pe traseul Gară – Bulevardul Muncii, transmite corespondentul MEDIAFAX.

„Cluj-Napoca a fost primul oraș din România care a accesat fonduri europene nerambursabile pentru reabilitarea liniei de tramvai, pe o lungime de 26,6 kilometri. Contractul de execuție s-a semnat la 15 iunie 2011, iar primul tronson reabilitat – cartierul Mănăștur – Gară, în lungime de 11,5 kilometri a fost dat în funcțiune în 6 iunie 2012. Acum am deschis circulației transportului în comun cel de-al doilea tronson, în lungime de 15,1 kilometri, Gară – Bulevardul Muncii, astfel încât, de luni, se poate circula pe întreg traseul de 26,6 kilometri. Avem pregătit, în completare, un alt proiect cu finanțare europeană privind reabilitarea tramei stradale pe acest traseu aferent liniei de tramvai estimat la 20 de milioane de euro. Urmează să asfaltăm toate străzile de pe traseul liniei de tramvai, la care se adaugă reabilitarea a patru poduri, pentru a avea o infrastructură modernă de transport în comun”, a spus Boc.

Potrivit acestuia, Primăria Cluj-Napoca va organiza la sfârșitul lunii august licitația pentru reabilitarea tramei stradale, iar în cazul în care nu vor fi depuse contestații, lucrările vor fi finalizate în iulie 2015.

Valoarea totală a investiției în reabilitarea liniei de tramvai se ridică la aproape 30 de milioane de euro.

„Modernizarea liniei de tramvai a dus la creșterea operativității și siguranței la schimbarea traseului prin montarea de macaze automate, creșterea vitezei de circulație și reducerea cu 60 la sută a duratei de parcurs din cartierul Mănăștur până pe Bulevardul Muncii, reducerea consumului de energie electrică”, a mai spus Emil Boc.

Lucrările au fost executate de asocierea dintre firmele Swietelsky, Astalrom SA, Euro Construct Trading ’98 SRL și Transferoviar Grup SA.