GÂNDUL LIVE. Luminița Barcari, secretar de stat în Ministerul Educației: „Proba de Limba și Literatura Română s-a desfășurat în condiții normale” / Cristina Tunegaru, profesor de Limba Română: „Subiectele nu au fost dificile”

Publicat: 15 06. 2020, 12:52
Actualizat: 15 06. 2020, 14:31

This browser does not support the video element.

Luminița Barcari, secretar de stat în Ministerul Educației și Cristina Tunegaru, profesoară de Limba Română, au vorbit, la GÂNDUL LIVE, despre proba de Limba și Literatura Română a Evaluării Naționale.

Secretar de stat: Proba s-a desfășurat în condiții normale

„Din informațiile noastre, proba de Limba și Literatura Română a Evaluării Naționale a decurs în condiții normale în toată țara, chiar dacă au fost fenomene meteo pe alocuri, care au dus la întreruperea curentului electric.

La ora 9 toți elevii au primit subiectele. S-au prezentat 161.968 de candidați, 166 de absolvenți de clasa 8 sunt în izolare, iar 18 sunt spitalizați. Un singur elev a avut temperatura mai mare. El era oricum bolnăvior, cu o branulă. Avea 37,6 din informațiile pe care le am. Au acceptat să vină pe 29 iunie la a doua etapă a Evaluării Naționale.

Sperăm să își revină și să fie mult mai în formă pentru a susține acest examen. E și spre binele copilului. Nu a fost niciun caz în care să le fi făcut rău de la purtatul măștii, nu au fost probleme.

Părinților care rămân în apropiere le recomandăm să stea relaxați și la matematică elevii sunt deja obișnuiți cu condițiile de examen. Să îi aștepte pe copii la o distanță mai mare, nu neapărat în curtea școlii”, a declarat Luminița Barcari, secretar de stat în Ministerul Educației, la GÂNDUL LIVE.

Subiectele nu au fost dificile

Subiectele nu au fost dificile, dificultatea a fost medie spre ușoară. Exercițiile au fost așa cum le așteptau. Am lucrat cu foarte mulți copii în această perioadă, am încercat să-i pregătesc. Mulți copii au venit la examen total nepregătiți. Erau pentru prima dată în fața unei foi albe. Unii dintre ei nu știau ce e aceea o foaie de examen.

Programa nu permite crearea competenței de a vorbi în fața unui public. Copiii aceștia se trezesc adulți și nu știu cum să o facă. Să structureze ideile”, a declarat, la rândul ei, Cristina Tunegaru, profesoară de Limba Română.