Marca „Magiun de Topoloveni”, în pericol? Mai multe companii cer anularea brandului

Publicat: 19 03. 2015, 18:31
Actualizat: 14 01. 2020, 07:27

Bibiana Stanciulov, directorul general al Sonimpex Topoloveni, a declarat, pentru Wall-Street.ro, că firma sa a avut marca înregistrată la OSIM în perioada 2002-2012, iar în prezent Oficiul îi garantează protecție pe desenele industriale. Ea a obținut, în 2011, înregistrarea mărcii „Magiun de Topoloveni” la nivel comunitar, la OHIM. Însă, în acest moment, brandul nu îi mai aparține potrivit legislației românești, iar companiile concurente doresc anularea mărcii și la nivel european, unde este protejată.

Sonimpex Topoloveni comercializează de 22 de ani magiunul de prune sub denumirea de „Magiun de Topoloveni”.

Un avocat, care reprezintă compania Olympia, susține că „Magiun de Topoloveni” are două vicii pentru care nu poate deveni un brand”. Potrivit lui, „magiun” este un cuvânt descriptiv, iar „Topoloveni” este indicație geografică. „Examinatorii sunt din Europa de Vest, iar magiun este la origine cuvant turcesc. Este ca și cum ai încerca să înregistrezi marca cafea sau marca Pâine de București. Nu poți să vinzi magiun și să vrei brand pe magiun”, a declarat, pentru Wall-Street.ro, avocatul Paul Cosmovici, Managing Partner la Cosmovici Intellectual Property.

Companiile concurente doresc anularea mărcii deoarece în ultimii ani Sonimpex a lansat numeroase procese împotriva lor pentru încălcarea drepturilor de proprietate intelectuală și concurență neloială.