Mark Zuckerberg intenționează să dezvolte garanții de CONFIDENȚIALITATE pentru utilizatorii FACEBOOK

Publicat: 07 03. 2019, 12:24
Actualizat: 25 03. 2019, 19:17

This browser does not support the video element.

CEO-ul Facebook, Mark Zuckerberg, anunță intenția de a se concentra asupra garantării confidențialității pe internet pentru utilizatorii platformei sale, după un an în care problemele legate de intimitate și securitate a datelor i-au dat bătăi de cap.

Zuckerberg susține că se așteaptă ca, în numai câțiva ani, Messenger și WhatsApp să ajungă principalele moduri de comunicare pentru utilizatorii Facebook. În același timp, fondatorul rețelei sociale a subliniat faptul că viitorul Facebook va fi orientat mai mult spre asigurarea confidențialității, arătând că platformele care vor proteja intimitatea comunicării vor deveni „chiar mai importante decât cele deschise de astăzi”.

Nota dată publicității de Zuckerberg vine în contextul în care Facebook dezvoltă un serviciu integrat care va permite utilizatorilor Messenger, Instagram și WhatsApp să comunice între ei: „Astăzi, dacă vrei să trimiți un mesaj cuiva de pe Facebook, ai Messenger, pe Instagram, ai Direct, iar pe WhatsApp folosești aplicația. Vrem să le oferim oamenilor o alegere, pentru a-și putea contacta prietenii din aceste rețele de pe orice aplicație pe care o preferă”.

„Cred că viitorul comunicării se va îndrepta spre servicii confidențiale, criptate, de care oamenii pot să fie siguri că vor păstra în sfera privată ceea ce își spun, iar mesajele și conținutul nu vor rămâne disponibile pentru totdeauna”, a afirmat Zuckerberg.

Acesta a oferit detalii despre stadiul în care este proiectul său, arătând că are de gând să se consulte cu experți din afara companiei pentru a depăși problemele legate de securitatea datelor apărute în ultimul an. Noul serviciu ar avea ca prioritate siguranța și criptarea mesajelor private.

„Îmi dau seama că mulți nu cred că Facebook poate sau ar vrea să stabilească acest gen de platformă concentrată asupra confidențialității, pentru că, la drept vorbind, nu prea suntem considerați în acest moment o companie cunoscută pentru implementarea unor servicii care să protejeze intimitatea și ne-am concentrat mai mult asupra instrumentelor de a deschide comunicarea. Dar am arătat de multe ori că putem să evoluăm și să implementăm serviciile pe care oamenii și le doresc, fie că este vorba despre mesaje private sau despre postările vizibile doar pentru 24 de ore (stories)”, a notat Zuckerberg.

Șeful Facebook a declarat că, pe parcursul anului următor, încă mai sunt multe amănunte și înțelegeri de pus la punct pentru a implementa noile principii ale companiei sale și că demersurile pe care le are în vedere sunt încă în stadii inițiale. Compania se angajează să consulte experți, parteneri din industrie și guverne din toată lumea pentru a găsi soluțiile cele mai bune.

Noile măsuri includ și investigarea modurilor în care sunt făcute plăți sau cum sunt derulate campaniile publicitare prin intermediul platformei de socializare, intenția declarată fiind aceea de a proteja utilizatorii.