MĂSURI. Ludovic Orban, despre restructurarea din rândul bugetarilor: „Vine de la sine. Angajații care plimbă hârtiile nu își vor avea rostul”

Publicat: 05 07. 2020, 10:26
Actualizat: 05 07. 2020, 10:30
8 ȘTIRI DE LA ORA 8. Legea carantinei intră în vigoare! Programul întâlnirilor-maraton de marți (FOTO: Alexnadru Dobre - Mediafax Foto)

Premierul Ludovic Orban susține că restructurarea aparatului bugetar va veni de la sine în perioada următoare, una dintre cauzele menționate de acesta fiind digitalizarea administraţiei care va avea drept consecinţă eliminarea unor posturi –  angajaţii, respectiv „cei care plimbă hârtiile”, nu îşi vor mai avea rostul.

Ludovic Orban explică cum se realizează restructurarea bugetară chiar și în perioadă de criză, menționând și faptul că „vine de la sine”, potrivit Digi24.

„Asta oricum se petrece. Restructurarea vine de la sine. Atâta timp cât introduci aplicaţii care permit reducerea numărului de operaţiuni, care permit interacţiunea directă a beneficiarilor, care introduc foarte bine fluxul direct, desigur că va exista o consecinţă că unii dintre angajaţi, angajaţi care şi acum plimbă hârtii, nu îşi vor avea rostul. Lucrul acesta se va petrece pe măsura timpului. La nivelul administraţiei, în special al administraţiei centrale, timp de şapte ani de zile nu a existat nicio mişcare în direcţia digitalizării”, explică Ludovic Orban pentru sursa citată.

Premierul dă exemplu de instituţii unde nu s-a produs digitalizarea – ANAF şi Vama.

„În ceea ce priveşte toate aplicaţiile care există – Revisal, aplicaţiile privind cadrul de sănătate – sunt aplicaţii îmbătrânite. Nu a existat niciun fel de concepţie, de arhitectură pentru a uniformiza baza de date”, a mai precizează acesta.

Ministrul Muncii și Protecției Sociale a susținut la evenimentul de lansare a Programului „Reclădim România” importanța digitalizării în România.

„Insist pe componenta de digitalizare. Sincer, am văzut că se poate. Din punctul meu de vedere, prioritatea Ministerului Muncii în perioada următoare va fi să pună accent pe digitalizare şi pe simplificarea relaţiilor dintre cei care au nevoie de serviciile noastre şi entităţile din coordonarea Ministerului Muncii”, preciza aceasta în caqdrul evenimentului.

Digitalizare și în rândul contribuabililor

Numărul contribuabililor care au ales, în timpul pandemiei de COVID-19, să-și deschidă conturi online pentru a gestiona relația cu administrațiile locale a crescut de șase ori în 2020, față de aceeași perioadă din 2019. În același timp, numărul de operațiuni realizate prin intermediul platformelor informatice care deservesc administrațiile este de 12 ori mai mare, arată datele unei companii care implementează soluții IT pentru furnizorii de servicii publice.

Prin desfășurarea online a operațiunilor, contribuabilii salvează timp, iar problema le este rezolvată de până la 20 de ori mai rapid, de cele mai multe ori în maxim 1 oră, fără deplasare. Datele statistice au fost culese din sistemele online produse de unul dintre cei mai mari furnizori din acest domeniu, Integrisoft Solutions, într-un sistem dezvoltat în peste 40% din orașe și peste 30% din orașele municipii reședințe de județ, arată un comunicat de presă transmis marți de reprezentanții companiei.