Neconcordanțe între Turnul de control și cei din mașina de pe pistă, posibilă cauză a incidentului

Publicat: 15 02. 2012, 11:42
Actualizat: 21 07. 2012, 04:10
Directorul general al Autorității Aeronautice Civile, Florea Geică, a declarat că o posibilă cauză a producerii incidentului de pe Aeroportul Otopeni ar fi "neconcordanțele între Turnul de control și cei din mașina aflată pe pistă".

Directorul general al Autorității Aeronautice Civile, Florea Geică, a declarat că o posibilă cauză a producerii incidentului de pe Aeroportul Otopeni ar fi "neconcordanțele între Turnul de control și cei din mașina aflată pe pistă".

"Nicio mașină nu are voie să stea pe pistă sau în apropierea pistei atunci când decolează un avion. În situația în care o mașină intră pe pistă, se cere permisiunea Turnului de conrol. Așa cum văd eu lucrurile, în situația de față a existat o disfuncționalitate în comunicații între Turnul de control și cei care au adus mașina pe pistă. Chiar dacă, să zicem, cei de pe pistă ar fi vrut să înlocuiască o lampă de balizaj – lucru care se va dovedi dacă este adevărat sau nu în urma anchetei -, mi se pare ciudat că pe pistă se afla mașina, în condițiile în care era suficient să intre doar muncitorii și să efectueze respectiva reparație", a precizat Geică.

El a explicat că anchetatorii vor audia și înregistrările convorbirilor dintre Turnul de control și cei implicați în incident, respectiv echipajul avionului și cei doi oameni aflați cu mașina pe pista de decolare.

Geică a adăugat că există o frecvență radio specială de legătură, alta decât cea cu care se comunică cu piloții, prin care Turnul de control ține legătura cu mașinile care intenționează să intre pe pistă.

Directorul general al Autorității Aeronautice Civile a mai spus că pentru decolarea în condiții de vizibilitate redusă, așa cum a fost situația de duminică, există proceduri speciale.

Mai multe știri pe www.mediafax.ro