Nokia ar putea reorganiza piața dispozitivelor de navigație

Publicat: 15 02. 2012, 10:31
Actualizat: 20 07. 2012, 13:12
Preluarea producătorului de hărți digitale Navteq de către Nokia, o tranzacție de 8,1 miliarde dolari, ar putea reorganiza piața dispozitivelor de navigație, exercitând presiuni asupra liderului acestui sector și atrăgând concurenți noi, precum Google.

 

Preluarea producătorului de hărți digitale Navteq de către Nokia, o tranzacție de 8,1 miliarde dolari, ar putea reorganiza piața dispozitivelor de navigație, exercitând presiuni asupra liderului acestui sector și atrăgând concurenți noi, precum Google. În cazul în care va prelua Navteq, Nokia, cel mai mare producător de telefoane mobile la nivel mondial, ar putea deveni un jucător important pe piața sistemelor de navigație, unul dintre cele mai dinamice segmente ale industriei de tehnologie.

Resursele financiare de care dispune Nokia, tehnologia wireless pe care o implementează și rețeaua de operatori de telecomunicații mobile la care are acces sunt elementele care ar putea asigura un avantaj puternic pentru grupul finlandez la producerea de sisteme de navigație încorporate în telefoanele mobile, apreciază analiștii.

În plus, preluarea Navteq de către Nokia ar putea limita capacitatea liderului de piață, compania Garmin, de a influența deciziile luate în cadrul Navteq cu privire la designul hărților. Navteq este cel mai important furnizor de hărți digitale al Garmin.

"În cazul definitivării tranzacției, aceasta ar putea avea implicații importante pentru piețele de dispozitive pentru navigație și sisteme wireless", apreciază Yair Reiner, analist la firma CIBC.

Dispozitivele produse de Garmin, TomTom, dar și de alte companii, utilizează semnalele transmise prin satelit pentru a identifica poziționarea exactă a unui utilizator. Producătorii de hărți precum Navteq suplimentează această informație cu date despre condițiile din trafic, locația celor mai apropiate hoteluri sau a altor puncte de interes.

Pe de altă parte, Google ar putea fi interesat de piața hărților digitale, în special în condițiile în care telefonul Google, un dispozitiv despre care se zvonește că ar putea fi lansat în curând, se dovedește a fi un produs real, a afirmat un director din industria de profil, care a solicitiat să nu îi fie dezvăluită identitatea.