RATB: Serviciul de vânzare a abonamentelor pentru o zi prin SMS, suspendat din cauza unor probleme

Publicat: 21 01. 2015, 15:39

Contractul pentru acest serviciu a fost încheiat de RATB cu firma Simplus în anul 2012.

Procedura de plată era următoarea: înainte de urcarea în mijloacele de transport în comun, călătorii, utilizatori de cartelă sau abonați ai rețelelor de telefonie mobilă, trimiteau un SMS, cu textul A, la numărul 7456. În câteva secunde, primeau un mesaj, prin care li se va solicita confirmarea plății. După confirmare, călătorii primeau un nou SMS, care conținea codul ce confirma efectuarea tranzacției.

Obligația călătorilor era de a păstra SMS-ul de confirmare a tranzacției pe toată durata zilei, până la expirarea valabilității abonamentului. Plata putea fi efectuată de pe orice tip de telefon mobil. Siguranța plății prin SMS era garantată de platforma de operare, care este prevazută cu un mecanism antifraudă.