România va avea o hartă a şcolilor dezavantajate. Cum plănuiește Ministerul Educației să ajute elevii

Publicat: 28 10. 2020, 17:33
Actualizat: 06 04. 2021, 15:30
România va avea o hartă a şcolilor dezavantajate. Cum plănuiește Ministerul Educației să ajute elevii / Sursă Foto: Pixabay

Ministerul Educației și Cercetării are în plan crearea unei hărți a școlilor dezavantajate din România. Scopul proiectului este de a analiza precis unde este nevoie să fie alocate mai multe resurse pentru educație. 

Harta școlilor dezavantajate, proiect creat să repereze zonele în care educația are nevoie de mai multe investiții

”Hărta şcolilor dezavantajate din România” va avea un rol important în procesul de stabilire a modului şi a priorităţilor de alocare a resurselor şi a proiectelor din viitoarea programare financiară 2021-2027, se arată într-un comunicat al Ministerului Educației. De asemenea, harta va putea ghida intervenţii strategice, realizate de Guvern, menite să reducă clivajele din educaţie.

Conform unui comunicat de presă al ministerului, pentru realizarea hărții școlilor defavorizate, ministrul Monica Anisie a invitat mai multe organizaţii care au activităţi şi rezultate relevante în ceea ce priveşte asigurarea echităţii în educaţie să se alăture demersului.

„Avem convingerea că într-un astfel de parteneriat vom reuşi să realizăm această hartă a şcolilor dezavantajate din România, cu ajutorul căreia să putem interveni punctual şi adapta intervenţiile de la nivel central, judeţean şi local, în beneficiul fiecărui elev din România”, punctează ministrul Educației în invitaţia transmisă organizaţiilor şi instituţiilor.

Potrivit comunicatului, între asociații şi Ministerul Educaţiei şi Cercetării există „o colaborare de lungă durată”, concretizată în diverse parteneriate şi proiecte care au scopul de asigurare a echităţii în educaţie.

„Cu ajutorul unor parteneri din mediul asociativ, instituţional şi universitar care pot sprijini acest proces cu expertiza şi resursele necesare, vom realiza o hartă a şcolilor dezavantajate din România, prin intermediul căreia se vor identifica nevoile generale reale şi problemele specifice ale şcolilor, de la lipsa infrastructurii (toalete, apă potabilă etc.) până la calitatea actului educaţional. Harta şcolilor dezavantajate va reprezenta un instrument necesar pentru stabilirea modului de alocare a resurselor şi proiectelor din viitoarea programare financiară 2021-2027”, se mai arată în comunicatul de presă.

O primă discuţie tehnică în acest sens este programată vineri, fiind aşteptaţi să participe reprezentanţii UNICEF în România, ai Consiliului Europei, ai Universităţii din Bucureşti, ai Institutului Naţional pentru Statistică şi ai Fundaţiei Agenţia de Dezvoltare Comunitară „Împreună”.