Scade sau nu autonomia mașinilor electrice la temperaturi de minus 15 grade. Ce spun posesorii de Dacia Spring

Publicat: 23 10. 2022, 11:40
Actualizat: 23 10. 2022, 11:41
Sursa foto: Caracter ilustrativ

Suntem în prag de iarnă, așa că posesorii de mașini electrice sunt îngrijorați de cum vor afecta temperaturile scăzute autonomia, mai ales dacă au de parcurs distanțe mai mari.

Un român a vrut să afle de la șoferi care dețin de mai mult timp mașini electrice cum s-au comportat autoturismele lor la minus 15 grade din punctul de vedere al autonomiei, astfel că a intrat pe grupul de Facebook Dacia Spring.

”Salut lume. Cei care aveți Dacia Spring de anul trecut și ați prins minus 10 – minus 15 grade. Câți kilometri face mașina cu un plin la -15 grade? Mulțumesc”, a întrebat bărbatul.

Zeci de persoane și-au povestit experiențele de iarna trecută, și i-au confirmat că, într-adevăr, autonomia scade considerabil atunci când e ger.

”În jur de 160-180km. În condițiile în care făceai 230+ pe vară.

Dacă vara ai 11.5kw consum, pe iarnă o să ai cam 16kw.

Aeroterma consumă 4kwh la maxim, deci rangeul scade considerabil când faci saună în mașină”.

”Iarna vei avea consum de 12 – 13 și chiar 14 kWh/100km depinzînd de frig, viteză și mai ales de căldura pe care o dorești în habitaclu… Drumuri faine”.

”Cel mai puțin aveam 140 km”.

”Iarna în oraș consumi 17kw dacă dai și căldură. Faci vreo 130-150 km”.

”În cazul meu, estimarea a fost de 125km (estimare din bord, la 100%, fara resetări, stil de mers normal/aproape sportiv, cu încălzirea pornită, modul ECO activ).”

”Iarna trecută la 400 km i-am pus pneuri all season continental – chiar când a dat prima zăpadă în București.

”La -15 vei avea un consum de 18-20kWh (fără să sacrifici confortul termic), deci un maxim de 150km autonomie. Dar nu vei descărca bateria 100-0%, deci mai realist ar fi 120-130km maxim.”

”140km în medie, cu căldura mai cu țârâita…. Cu încărcarea DC e prăpăd, la -15 fiind mai lentă decât AC”

”Iarna trecută cel mai puțin au fost aprox. 120 km cu căldura pornită și fără eco mode”

”Iarna trecută am avut consum între 11 și 14 kWh/100km, în funcție de temperaturi, care au fost în general între +10 și -5 grade. N-am văzut nici măcar un strop de zăpadă sau de ger in orașul nostru din sud, de vreo 4 ani. Nu știu unde mai găsești tu -15 grade cu încălzirea asta a climei”, sunt câteva dintre răspunsurile primite de acesta.