Semnătura electronică, obligatorie în accesarea fondurilor europene pentru agricultură

Publicat: 08 01. 2020, 16:38

Vocile autorizate ale AFIR au ținut să precizeze de asemenea că utilizarea semnăturii electronice pe formularele respective este obligatorie, iar documentele în cauză care au fost deja publicate pe pagina oficială de internet a Agenției, www.afir.info, la secțiunea Informații utile >> Tipizate.

Există totuși o excepție, și anume aceea că aplicarea semnăturii electronice pe formularele tipizate este opțională acolo unde nu a fost prevăzută anterior în ghidurile solicitantului sau în procedurile de lucru obligația aplicării semnăturii electronice până cel târziu la momentul contractării.

Iată și lista documentelor a căror semnătură electronică este obligatorie: – declarația de eșalonare investiții, TVA și sprijin forfetar; – cererea de plată avans, tranșe de plată, TVA și sprijin forfetar; – declarația de cheltuieli și declarația de venituri; – centralizatorul facturilor AP 1.2.3 și anexă – submăsurile 9.1, și 9.1a.

„Beneficiarii finanțărilor PNDR 2020 care semnează electronic, trebuie să completeze electronic formularele de plată și să le încarce în sistemul electronic prin intermediul paginii de internet a AFIR. Aplicația nu va mai solicita și încărcarea documentului tipărit, semnat olograf și scanat”, precizează reprezentanții AFIR. „În cazul beneficiarilor care semnează olograf, formularul de plată trebuie completat electronic, trebuie imprimat, semnat olograf, după care se scanează și se depune online împreună cu formularul electronic pe pagina de internet a AFIR”.

Completarea formularelor de plată se realizează conform Ghidului solicitantului, a anexelor aferente acestuia și a procedurilor în vigoare, disponibile pe portalul www.afir.info, iar depunerea tipizatelor se realizează online, direct pe site-ul AFIR.