Taxa Oxigen, la un pas să intre în vigoare. Regimul de circulație al mașinilor în Capitală. Ce tarife și amenzi vor fi aplicate

Publicat: 13 02. 2020, 10:27
Actualizat: 13 02. 2020, 11:23

Taxa Oxigen va intra în vigoare peste două săptămâni. Este oficial: Mașinile cu motorizare Euro 3 nu mai au voie să intre în centrul Capitalei, iar pentru restul orașului se va plăti o vinietă de 15 lei pe zi sau 1.900 de lei pe an, informează Mediafax.

Românii care dețin o mașină cu norma de poluare Euro 3 pot intra în centrul Capitalei, în zona delimitată de primărie, înconjurată de artere precum Ștefan cel Mare, Șoseaua Cotroceni, Calea 13 Septembrie sau Mihai Eminescu, zonă denumită ZACA.

Bucureștenii care nu vor să plătească o vinieta pe zi pot face abonament.

Dacă ai o mașină non euro plătești 300 lei pe lună sau 1.900 lei pe an (probabil mai mult decât valoarea mașinii în sine…), iar cei care dețin un autoturism Euro 3 vor achita 100 lei pentru 30 de zile și 700 lei pentru tot anul.

Bucureștenii care au maşină Euro 4 poţi să mai circule liniştiți încă un an, dar de la 1 ianuarie 2021 și ei vor plăti taxa Oxygen.

Lovitura este dată celor care au mașină non euro, Euro 1 sau Euro 2, care nu vor mai avea acces deloc în Capitală, începând cu 2022. Același lucru se va întâmpla și cu mașinile Euro 3, din 2024.

Bucureștean: Mi se pare o prostie!

În privința vinietei, oamenii au păreri diferite. „Mie mi se pare o mare prostie, o să vadă madam Firea (primarul Capitalei – n.r.) la alegeri ce iubire mare o să primească pentru chestia asta. Mi pare o chestie stupidă. Bucureştiul nu este nici Londra nici Milano”, afirmă un bucureștean.

„Taxa Oxigen ar fi ea bună dacă banii s-ar duce într-o anumită direcţie, adică dacă s-ar face ceva, dar mă tem că banii aceştia se vor pune la buzunărel, la măriri de salarii în primărie şi în toate celelalte servicii, deci nu rezolvă efectiv poluarea”, spune un alt interlocutor, citat de digi24.ro.