Uniunea Europeană anchetează Google în cazul protecției datelor

Publicat: 15 02. 2012, 09:36
Actualizat: 24 02. 2012, 21:21
Un organism al Uniunii Europene a remis o scrisoare companiei americane Google prin care cere responsabililor acesteia să justifice politica de reținere de informații asupra utilizatorilor, timp de doi ani, în baza căutărilor online, transmite BBC News online.

Un organism al Uniunii Europene a remis o scrisoare companiei americane Google prin care cere responsabililor acesteia să justifice politica de reținere de informații asupra utilizatorilor, timp de doi ani, în baza căutărilor online, transmite BBC News online.

Această solicitare a fost remisă Google de divizia internă de consiliere pe probleme de confidențialitate din cadrul UE. Divizia vrea să afle dacă Google a respectat toate cerințele necesare în ceea privește protecția datelor și confidențialitatea.

Printre informațiile reținute de Google din căutările online se numără termenii cheie folosiți în căutări de fiecare utilizator, adresa serverului de unde a fost efectuată căutarea și, uneori, informații personale, obținute pe baza sistemului cookies, implementat pe computerele internauților, de cele mai multe ori fără permisiunea acestora.

Militanții pentru confidențialitate susțin că aceste date pot fi folosite pentru identificarea unui internaut și pentru creionarea profilului acestuia, de la orientare politică la preferințe sexuale și credință.

Până în martie 2007, Google reținea toate aceste informații pe o perioadă nedeterminată, dar, după numeroase critici, compania a decis să șteargă aceste date după doi ani. Membrii diviziei de consiliere pe probleme de confidențialitate a UE consideră că și această perioadă de doi ani este extrem de lungă.

Peter Fleischer, consilier pe probleme de confidențialitate al Google în Europa, susține că motorul de căutare trebuie să păstreze aceste informații în scopuri statistice, argumentând că aceasta este o problemă de securitate, datele fiind folosite pentru stoparea atacurilor hackerilor asupra sistemului de advertising al companiei. (Mediafax)