Unul dintre cele mai mari lanțuri de hipermarketuri din România investește 300.000 de euro în grădini urbane, în Capitală

Publicat: 17 07. 2017, 15:13
Actualizat: 17 07. 2017, 20:07

Proiectul „Grădinescu”, dezvoltat de Kaufland, împreună cu Asociația Institutul de Cercetare în Permacultură din România, constă în nouă grădini urbane, dintre care trei amplasate pe acoperișurile magazinelor Kaufland, patru în parcările sau în spatele magazinelor și două în școli din București. În școlile 143 și 136 vor fi amenajate grădini și spații pentru grădinărit, unde copii pot veni să lucreze în cadrul unui program de afterschool, a spus Ionuț Bădică, coordonator al proiectului și președinte al Asociației Institutul de Cercetare în Parmacultură din România.

Pentru a intra în posesia unei parcele de pământ, oamenii trebuie să completeze un formular și să respecte indicațiile specialiștilor. „După ce li se atribuie o parcelă de pământ, oamenii primesc semințe sau răsaduri, în funcție de ce vor sa planteze și consultanță de specialitate din partea celor de la Institutul de Cercetare în Parmacultură din România”, a explicat Valer Hancaș, director de comunicare al Kaufland România.

Primul magazin Kaufland cu acoperișul și exteriorul deja transformate în grădini urbane este cel din bulevardul Bucureștii Noi, unde grădina are o suprafață de 2.300 de metri pătrați. Până la toamnă vor fi dotate și cele din strada Barbu Văcărescu, din cartierele Tudor Vladimirescu, Apărătorii Patriei și din școli. Grădina din parcarea magazinului Barbu Văcărescu va fi dată în folosință la finalul lunii iulie și va avea o suprafață de 1.200 mp.

Grădina din cadrul magazinului Kaufland Bucureștii Noi cuprinde o zonă de peisaj comestibil, de unde se vor putea culege plante, o zonă de loturi individuale de legume, un solar, o răsadniță și vermicompost, o livadă ce va fi plantată în toamnă, un spațiu multifuncțional pentru evenimente (proiecție de film, loc de joacă, pajiște), un spațiu de lucru amenajat special pentru co-working (prevăzut cu wi-fi, ceai și alte facilități), ochiuri de apă, sistem de irigații și un hotel de insecte.

Potrivit unui studiu realizat la inițiativa Kaufland, 7 din 10 români practică agricultura urbană, cultivând la domiciliu legume, verdețuri sau fructe. Dintre aceștia, peste jumătate aleg să cultive verdețuri (57% din respondenți), în timp ce 39% cultivă fructe, iar 27% cultivă legume, unii combinând mai multe tipuri. Plantele cel mai des cultivate de români în mediul urban sunt căpșunile (25%), lămâile (20%), urmate de roșii, cartofi, pătrunjel, cimbru și rozmarin.

Balconul este locul preferat pentru agricultura urbană de aproape 50% din români, în timp ce 14% cultivă în fața blocului, 8% la periferia orașului, iar restul nu găsesc un loc în oraș, orientându-se spre parcele din afara acestuia.

Studiul a fost realizat de institutul BICEED la comanda Kaufland România, în perioada 9 mai – 26 mai 2017, pe un eșantion de 1.143 de persoane din orașele mari, medii și mici din România, prin chestionare aplicate pe teren, față-n față. Peste 80% din respondenții studiului sunt din mediul urban, vârsta reprezentativă fiind între 30 și 45 de ani.