Veste proastă pentru bugetari. Ce apare în proiectul de buget pentru 2016

Publicat: 09 12. 2015, 14:08

Potrivit proiectului de ordonanță, în anul 2016, instituțiile și autoritățile publice, cu excepția instituțiilor finanțate integral din venituri proprii și a unităților prevăzute la art. 100 alin. (2) din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătății, nu acordă tichete de masă personalului din cadrul acestora.

„În bugetele pe anul 2016 ale instituțiilor și autorităților publice nu se prevăd sume pentru acordarea de tichete-cadou, prime de vacanță și vouchere de vacanță personalului din cadrul acestora”, se arată în proiectul de act normativ.

De aseamenea, în anul 2016, dispozițiile legale privind acordarea ajutoarelor sau, după caz, indemnizațiilor la ieșirea la pensie, retragere, încetarea raporturilor de serviciu ori la trecerea în rezervă nu se aplică, se mai menționează în proiectul de ordonanță.

În aceeași ordonanță se prevede și că în anul 2016 munca suplimentară efectuată peste durata normală a timpului de lucru de către personalul din sectorul bugetar încadrat în funcții de execuție sau de conducere, precum și munca prestată în zilele de repaus săptămânal, de sărbători legale și în celelalte zile în care, în conformitate cu reglementările în vigoare, nu se lucrează, în cadrul schimbului normal de lucru, se vor compensa numai cu timp liber corespunzător acestora, cu excepția situațiilor când prin prezenta ordonanță de urgență se dispune altfel.

Președintele Confederației Naționale Sindicale (CNS) „Cartel Alfa”, Bogdan Hossu, a declarat miercuri, pentru MEDIAFAX, că o astfel de decizie ar fi anormală, pentru că aceste drepturi nu s-au acordat nici în ultimii șapte ani, în pofida faptului că în decizia Curții Constituționale, din 2010, se vorbea despre „suspendarea aplicpării temporar”.

„Văd că la noi «temporar» devine «permanent»”, a spus liderul sindical.