Prima pagină » Diverse » CONDIMENTUL care reduce colesterolul. Prețul e accesibil, se găsește în orice supermarket și ajută la reducerea inflamației în corp

CONDIMENTUL care reduce colesterolul. Prețul e accesibil, se găsește în orice supermarket și ajută la reducerea inflamației în corp

CONDIMENTUL care reduce colesterolul. Prețul e accesibil, se găsește în orice supermarket și ajută la reducerea inflamației în corp
Condimentul cu proprietăți antioxidante / sursă foto: Envato

Cercetătorii au descoperit un condiment accesibil care are efecte benefice asupra sănătății. Scade colesterolul „rău” și inflamația corpului. De asemenea, poate ajuta la o inimă mai sănătoasă și un corp mai echilibrat dacă este consumat în mod regulat.

Cercetătorii au descoperit că acesta are beneficii uimitoare pentru sănătate. Componentul activ al turmericului, curcumina e cercetat datorită potențialelor sale beneficii pentru sănătatea inimii. Aceasta ajută la prevenirea aterosclerozei, o afecțiune în care colesterolul și alte substanțe se acumulează pe pereții arterelor, creând plăci care cresc riscul de afecțiuni cardiovasculare.

Curăță arterele și reduce colesterolul

Cercetările arată că curcumina poate opri oxidarea colesterolului „rău” (LDL), care este un pas important în formarea aterosclerozei. Acest lucru se întâmplă atunci când LDL devine oxidat (ox-LDL), ceea ce favorizează depunerea colesterolului pe pereții arterelor. Acest lucru se întâmplă prin influențarea căii de semnalizare SREBP-1/caveolin-1.

În afară de faptul că limitează absorbția colesterolului, curcumina susține și eliminarea acestuia din celule, prevenind astfel formarea celulelor spumoase care contribuie la dezvoltarea plăcilor aterosclerotice.

Un studiu din Journal of Toxicological Sciences a demonstrat că această substanță stimulează proteina ABCA1, care joacă un rol important în transportul colesterolului.

Costă doar câțiva lei

Inflamația contribuie semnificativ la evoluția aterosclerozei, iar curcumina este apreciată pentru efectele sale de reducere a inflamației. Ea acționează asupra mai multor factori inflamatori și reglează procesele inflamatorii, diminuând astfel deteriorarea vaselor de sânge și apariția plăcilor.

Astfel, adăugarea de turmeric în dietă sau utilizarea acestuia sub formă de suplimente poate constitui o opțiune suplimentară pentru îmbunătățirea sănătății cardiovasculare, notează dcmedical.ro. Deși studiile continuă să analizeze impactul acestui condiment accesibil și ieftin, care poate fi găsit în magazine la prețuri mai mici de 10 lei, cercetătorii investighează în continuare modul în care acesta poate sprijini sănătatea inimii și prevenirea bolilor cardiovasculare.

Comentarii 0

Lasă un răspuns

Trebuie să fii autentificat pentru a publica un comentariu.
Vă rugăm să țineți cont că folosirea injuriilor, a limbajului instigator la ură, a apelurilor la violență sau trimiterea repetată, în mod abuziv, a aceluiași comentariu pot duce nu doar la ștergerea mesajului, ci și la suspendarea temporară a dreptului de a comenta. Site-ul nostru încurajează dezbaterile aprinse, dar civilizate. Vă mulțumim pentru înțelegere și pentru contribuția la o discuție bazată pe argumente, nu pe atacuri.

Recomandarea video

Mediafax
Sindicatul MIPE, replică pentru Dragoș Pîslaru: „Părăsit de propriul ministru, MIPE își caută ministru”
Digi24
Alertă la Costinești după ce pe plajă a fost descoperit un obiect suspect
Cancan.ro
Aceste pensii cresc cu 210 lei, de la 1 ianuarie 2027. Care sunt pensionarii din România care se vor bucura de această majorare
Prosport.ro
„Doamna Diana, ne omorâți”. Imagini incendiare cu fosta soție a lui Claudiu Niculescu, în costum de baie
Adevarul
În ce condiții poate conduce o persoană cu epilepsie. Ce prevede legea în cazul accidentului din Brașov
Mediafax
„Nu uitați că președintele e matematician!” Eugen Tomac explică de ce Nicușor Dan întârzie să desemneze premierul
Click
Coșmar pentru pasagerii unui zbor Ryanair. Oamenii au leșinat și au vomitat după ce au stat blocați în avion
Digi24
„Nu va mai fi nici Moscova, nici Sankt Petersburg”. Ideologul lui Putin, teorie apocaliptică despre „probabilul” război nuclear
Cancan.ro
4.000 lei amendă tuturor românilor care locuiesc la casă și fac acest lucru în curte, crezând că nu îi vede nimeni
Ce se întâmplă doctore
Cum arată casa de 21 de milioane de dolari în care locuiesc Meghan Markle și Prințul Harry. „Este vindecător. Te simți liber”
Ciao.ro
Amante celebre din showbiz-ul românesc! Unele au ajuns în faţa altarului, altele au rămas doar cu amintirea
Promotor.ro
Exclusiv | Cum arată noile camere de rovinietă inteligente, montate de CNAIR. Calculează câți KM a parcurs o mașină
Descopera.ro
Legumele din întreaga lume dispar. Iată cum ne afectează, fără să știm, alimentația
Râzi cu lacrimi
BANCUL ZILEI. BUBULINA: – Facem dragoste de trei ori pe săptămână!
Descopera.ro
Constantin Brâncoveanu, prinţul aurului şi reţeaua de spioni pe care o deţinea