Acuzații de fraudă la modernizarea aeroportului din Constanța/Ce spune MIT: „Sesizarea a fost transmisă chiar de către reprezentanții Aeroportului”
Ministerul Infrastructurii și Transporturilor face câteva precizări referitoare la o acuzație de fraudă, aflată în atenția Parchetului European și dezvăluită de publicația snoop.ro, pentru lucrările de modernizare din Aeroportul Mihail Kogălniceanu-Constanța, începute în mai 2023.
Parchetul European cercetează cum a câștigat o firmă din Turcia lucrările de modernizare pentru Aeroportul Internațional Mihail Kogălniceanu din județul Constanța. Potrivit celor de la snoop.ro, contractul de execuție a fost semnat de reprezentanții Aeroportului și de o asociere de firme, printre care și cea din Turcia, iar cel de finanțare a fost semnat de ministrul de atunci al Transporturilor, Sorin Grindeanu.
Cei de la minister spun că sesizarea”a fost transmisă chiar de către reprezentanții Aeroportului„
Referitor la informațiile de mai sus, Ministerul Transporturilor a dorită să facă unele precizări cu privire la aspectele sesizate.
-
MTI a avut un rol exclusiv în semnarea contractului de finanțare, contract care a fost semnat de către directorul general Felix Ardelean ( conducătorul structurii care gestioneză fondurile europene) și ministrul Transporturilor și Infrastructurii, Sorin Grindeanu, în calitate de reprezentanți ai ministerului.
-
Nu a existat în niciun moment o legătură directă între contractul de finanțare semnat de către MTI și contractul de execuție semnat de reprezentanții Aeroportului Internațional Mihail Kogălniceanu. MTI a asigurat doar finanțarea. Derularea procedurii de achiziție publică și semnarea contractului de lucrări au intrat exclusiv în atribuțiile autorității contractante, respectiv Aeroportul.
-
Responsabilitatea, în ceea ce privește relația contractuală cu executantul lucrărilor, revine în întregime Aeroportului, în calitate de autoritate contractantă. Orice discuție privind derularea contractului de execuție privește această autoritate și asocierea de firme contractante.
-
Aeroportul are obligația legală de a verifica dacă documentele prezentate în cadrul procedurii sunt complete și conforme. Nu intră în atribuțiile experților în achiziții de la nivelul Aeroportului să efectueze cercetări de fond privind veridicitatea absolută a conținutului documentelor, dacă acestea au aparență de legalitate.
-
Sesizarea referitoare la posibile nereguli a fost transmisă chiar de către reprezentanții Aeroportului, cei care au semnat contractul de execuție, ceea ce demonstrează reacția responsabilă a autorității contractante în fața unor posibile suspiciuni.
-
În baza procedurilor legale în curs, inclusiv a unor acțiuni în instanță, dacă se constată prejudicii aduse autorității contractante, există mecanisme legale de recuperare a acestora.
-
Reamintim că firmele participante la procedurile de achiziție publică au obligația legală de a depune declarații pe proprie răspundere privind veridicitatea documentelor și conformitatea acestora cu legislația în vigoare.
-
În caz de nerespectare a prevederilor legale, răspunderea aparține în totalitate operatorilor economici, care pot fi trași la răspundere civilă sau penală, în funcție de gravitatea faptelor constatate, transmite Ministerul Transporturilor, prin Biroul de Presă.
Sursă foto FACEBOOK
RECOMANDAREA AUTORULUI:
A fost semnat contractul pentru modernizarea TERMINALELOR pe Aeroportul Otopeni
Anunț important de la CNAB. Ce schimbare s-a produs pe Aeroportul „Henri Coandă”