ANPC declară „RĂZBOI” băncilor. Cum vine instituția în ajutorul celor cu rate la bănci

Publicat: 27 05. 2023, 11:46
Actualizat: 27 05. 2023, 11:47

Vești bune pentru cei care trec prin situații dificile și vor să sesizeze Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC). Instituția a anunțat lansarea unei adrese speciale de e-mail, scopul fiind acela de a veni în sprijinul consumatorilor care identifică elemente menite să le afecteze direct interesele, determinându-i să ajungă într-o situaţie financiară dificilă, în timpul derulării unui credit bancar contractat. 

Reamintim că anunţul vine după ce ANPC a sancţionat 19 bănci pentru practici comerciale înşelătoare în privinţa contractelor de creditare pe termen mediu şi lung.

Ce pot semnala consumatorii la noua adresă de email, lansată de ANPC

  • Creşterea exagerată a ratelor şi, ca atare, a gradului de îndatorare, faţă de momentul contractării creditului
  • Creşterea nejustificată a dobânzii aplicate pentru rambursarea creditului, comparativ cu prevederile contractuale, prezentarea, la momentul ofertării, doar a soluţiei de rambursare cu rate egale (ponderea în rată fiind de 75% dobândă şi 25% sold principal), fără a i se pune la dispoziţie mai multe posibilităţi de rambursare pentru a alege.
  • Adresa la care pot fi semnalate aceste nereguli este spsf@anpc.ro.

Cei care vor să semnaleze situații de acest gen trebuie să transmită pe adresa de e-mail scanarea următoarelor documente: contractul si scadenţarul iniţial; valoarea actuală a ratei; notificările primite de la bancă; venitul net al titularului, la momentul contractării şi în prezent; corespondenţa avută cu banca.

”Pentru documentarea comparativă a comisarilor ANPC care se ocupă de acest domeniu, în cazul în care locuiţi sau munciţi în altă ţară a Uniunii Europene, deţineţi un contract de împrumut încheiat cu o bancă de acolo şi doriţi să veniţi în sprijinul instituţiei noastre – pentru o imagine cât mai completă referitoare la abordarea acestei chestiuni la nivelul comunitar – trimiteţi, pe aceeaşi adresă de e-mail, scanarea documentelor care să conţină nivelul ratelor, scadenţarele, dobânzile sau orice altă informaţie referitoare la derularea creditului doriţi să ne puneţi la dispoziţie, fără a ne dezvălui datele Dvs. personale”, precizează reprezentanţii ANPC.

Verificări a modului în care băncile pun în practică contractele de creditare 

Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) a încheiat verificările la alţi opt operatori economici financiari bancari care activează pe teritoriul României, cărora le-a aplicat amenzi în valoare de 400.000 lei, informează instituţia printr-un comunicat.

„În cadrul activităţii sale de supraveghere a pieţei, Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) a continuat seria de verificări a modului în care băncile pun în practică contractele de creditare pe termen mediu şi lung, cu termen de rambursare de peste 10 ani, către consumatorul-persoană fizică, în lei sau valută, precum şi dacă elementele prevăzute în condiţiile contractuale respectă drepturile consumatorilor”, se menţionează în comunicat.

 

CITIȚI ȘI:

ANPC a sancţionat alte opt bănci din România / Eximbank și CEC Bank se numără printre ele

11 bănci, sancționate de ANPC pentru și-au ÎNȘELAT clienții la calculul ratelor / Suma ridicolă cu care au fost amendate