Au început testele pe M5 Drumul Taberei cu noul metrou produs de Alstom. Trenul „Ilfov” circulă noaptea
Compania Alstom anunță că a început testele cu noile trenuri pe Magistrala 5, Drumul Taberei. Testele pe această magistrală se desfășoară noaptea, în afara orelor de circulație, în prezența reprezentanților Metrorex și AFER.
Testele sunt efectuate pentru a putea obține Agrementul Tehnic și autorizația de circulație cu călători.
„În timp ce trenul Giurgiu continuă testele de validare statice și dinamice în depoul Berceni și pe Magistrala 2, trenul Ilfov derulează teste dinamice de gabarit pe Magistrala 5. Testele de gabarit se fac la diferite viteze și în anumite condiții de circulație, conform unei proceduri bine stabilite. Acestea vor fi urmate de testele statice și dinamice ale sistemului de semnalizare și control (CBTC)”, a transmis Alstom pe Linkedin.
Gândul a dezvăluit recent că mecanicii români trebuie să facă 500 de ture pentru rodajul metroului adus din Brazilia. Magistrala 5 de metrou are 20 de kilometri dus-întors. Asta înseamnă cam 500 de ture pentru rodajul de 10.000 de kilometri.
Contract de peste 100 de milioane de euro
Metrorex și Alstom au semnat în 2020 contractul pentru cele 13 trenuri de metrou, care vor fi introduse pe Magistrala 5. Valoarea contractului pentru cele 13 trenuri este de peste 100 de milioane de euro.
Caracteristicile noilor trenuri Alstom:
- au caroserie din oţel inoxidabil;
- 114 metri lungime şi 3 metri lăţime;
- asigură o capacitate totală de 1.200 de pasageri per tren;
- fiecare tren cu 6 vagoane are 216 locuri într-o dispunere longitudinală;
- asigură două zone speciale de acces destinate pasagerilor cu dizabilităţi;
- au aer condiționat.
Alstom a livrat Metrorex, la sfârșitul lunii octombrie, simulatorul de ultimă generaţie pentru Magistrala M5, destinat instruirii practice a mecanicilor care vor conduce noile trenuri.
Potrivit Alstom, simulatorul reproduce în mediu digital elemente reale, cum ar fi calea de rulare, staţiile, depoul şi echipamentele de semnalizare şi control de pe Magistrala 5. Acesta creează scenarii realiste prin utilizarea tehnologiei Realităţii Virtuale.
Simulatorul include, de asemenea, o replică la scară 1/1 a cabinei mecanicului de pe trenurile de metrou Alstom Metropolis care urmează să circule pe M5. Imagini cu noul simulator pot fi văzute AICI.
CITEȘTE ȘI: