Autobuzele din Voluntari circulă normal pe cele 17 trasee regionale ale STB, de la 1 februarie. Primăria din Ilfov a ajuns la o înțelegere cu PMB

Publicat: 31 01. 2021, 07:40
Actualizat: 31 01. 2021, 08:05

Autobuzele celor 17 linii operate de Serviciul de Transport Voluntari (STV) în Ilfov vor rămâne pe traseele regionale  și după 1 februarie. Asta după ce inițial primăriile din județ fuseseră notificate că din cauza unor facturi neplătite de către Primăria Municipiului București (PMB), serviciul de transport public va fi sistat în zona metropolitană.

Reprezentanții STV au confirmat, pentru publicația Buletin de București, revenirea asupra deciziei inițiale de a suspenda traseele din Ilfov, ca urmare a unei datorii de aproape 15 milioane de lei a PMB. Înțelegerea cu Primăria Cpitalei presupune o serie de angajamente de plată și plăți parțiale.

În total, STV are de recuperat 17.220.582 de lei de la 11 administrații locale pe raza cărora circulă autobuzele din Voluntari.

Autobuzele din Voluntari urmau să fie retrase de pe traseele regionale ale STB, de la 1 februarie

Serviciul de Transport Voluntari (STV) trimisese, în această lună, o circulară mai multor primării din județul Ilfov, prin care anunța retragerea de pe traseele regionale, din cauza problemelor financiare.

În documentul STV, semnat de directorul Sorin Ionuț Diacu, se făcea referire la „situația dramatică în care ne aflăm din cauza lipsei fondurilor bănesti, aferente prestației lunilor noiembrie și decembrie 2020, de către Primăria Municipiului București”.

În aceeași informare – transmisă administrațiilor din Ilfov – se vorbea și de un protest pe care angajații companiei ar urma să-l organizeze la sediul Primăriei Municipiului București (PMB).

Personalul societății noastre nu a beneficiat de plata salariilor aferente lunii decembrie, acest lucru creând un climat nesigur și o atmosfera precară, acestea ducând la unele discuții și disensiuni în rândul angajaților, aceștia dorind să își manifeste nemulțumirile prin proteste în stradă la sediul Primăriei București”, se menționa în documentul STV.

Primarul comunei Petrăchioaia, din județul Ilfov, postase pe pagina sa de Facebook comunicatul STV, prin care îi anunța pe locuitori despre această decizie privind transportul în comun:

Asociația de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public București-Ilfov a atribuit contractul către STV, în mai 2019, dar fără să se fi organizat o licitație, potrivit sursei citate.

Asociația de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public București – Ilfov (ADITPBI), căreia toate comunitățile locale i-au dat mandat de înființare, organizare, reglementare, exploatare și monitorizare gestionează întreg serviciul de transport public în București și Ilfov.

STV și PMB nu au nicio legatură contractuală. Ei au cu ADITPBI -ul care a semnat contract de servicii publice cu STV pe anumite linii. La un moment dat se punea problema de o regândire a modului cum au fost atribuite traseele. Nu a fost nicio licitație. A fost un contract în regim de urgență prin atribuire directă”, explică surse din domeniul transportului public metropolitan, citate de Buletin de București.

Anul trecut, Primăria Voluntari, condusă de Florentin Pandele, a lansat o icitație pentru achiziția a 100 de autobuze, cu motoare diesel EURO 3, la mâna a doua, potrivit Libertatea.

Primarul Capitalei, Nicușor Dan, după ședința despre bugetul Capitalei: „Cu banii publici trebuie să fim strânși la pungă”

Primarul Capitalei, Nicușor Dan, a transmis în cursul serii de joi, 21 ianuarie, după ședința referitoare la bugetul Bucureștiului, că nu are de gând să accepte „prețuri umflate sau achiziții nejustificate”.

Nicușor Dan a subliniat și faptul că „fiecare poate cheltui cu larghețe din banii personali, dar cu banii publici trebuie să fim strânși la pungă”.

Primarul Capitalei: „Epoca risipei s-a terminat, iar managementul înseamnă responsabilitate”

Am continuat azi dezbaterile cu reprezentanții direcțiilor din Primărie, consilierii municipali și ONG-urile în vederea creării bugetului pentru 2021, discutând despre cheltuieli și investiții pentru sănătate, asistență socială, consolidare anti-seismică, sport și agrement. Au fost întrebări directe și, uneori, schimburi de replici mai tăioase, fiindcă banii publici trebuie cheltuiți corect. N-am de gând să accept risipă prin prețuri umflate sau achiziții nejustificate. Toți oamenii cu atribuții de conducere în Primăria Capitalei și în instituțiile subordonate trebuie să înțeleagă că epoca risipei s-a terminat, iar managementul înseamnă responsabilitate. Fiecare poate cheltui cu larghețe din banii personali, dar cu banii publici trebuie să fim strânși la pungă”, a scris Nicușor Dan pe Facebook.

Nicușor Dan s-a enervat în ședința pentru buget de la Primărie și l-a dat afară din sală pe directorul de la Parcuri, care a cerut 5.000 de lei pentru o bancă: „Vă bateți joc de noi!”!

Surse din cadrul Primăriei Capitalei au precizat pentru GÂNDUL.RO că directorul economic al ALPAB a fost dat afară din ședința pentru buget de către Nicușor Dan, după ce „șeful banilor” de la Parcuri ar fi cerut finanțare pentru 3.000 de bănci, respectiv 5.000 de lei pentru fiecare bucată! În total, 15 milioane de lei – sumă care „l-a scos din pepeni” pe Dan!

În ședinta pentru bugetul pe 2021 al PMB, directorul economic de la ALPAB a fost întrebat de Nicușor Dan cât costă o bancă, iar acesta a zis că o singură bancă costă 5000 de lei și că Bucureștiul are nevoie de 3000 de banci!

Practic, cei de la ALPAB au cerut 15 milioane de lei, doar pentru bănci, iar potrivit surselor noastre, pe director îl cheamă Răzvan Nițu, și până în urmă cu trei ani a fost șef la RADET, iar în 2016 a fost numit șef la ASSMB (Spitalele din București). În ultima perioadă, Nicușor Dan face „curățenie” printre directorii din instituțiile PMB. Joi, 21 ianuarie, a anunțat că l-a demis pe directorul de la Mediu.