Avertismentul lui Marian Artimon, lider de sindicat Metrorex: „Viitorul M 2 este cel de la Radomirești, în lipsa finanțării și a personalului”
Accidentul feroviar de zilele trecute de la Radomirești, județul Olt, unde două trenuri de marfă s-au ciocnit, îl determină pe Marian Artimon, sindicalist Metrorex, să tragă un semnal de alarmă cu privire la siguranța circulației de la metrou. Potrivit liderului de sindicat, pe Magistrala 2, acolo unde se circulă cu restricții în anumite zone, din cauza infrastructurii degradate, trebuie făcute investiții urgente.
În prezent, pe Magistrala 2 de metrou sunt traverse extrem de degradate și ruginite, așa cum Gândul a prezentat în exclusivitate AICI.
Linia 2 de metrou, cunoscută ca „Magistrala corporatiștilor”, a fost dată în folosință în 1986. De atunci, nu s-au mai făcut investiții pe această rută.
„Avem o problemă foarte mare pe M2, și nu vreau să panichez oamenii. Dar trebuie începute lucrări de urgență. Dacă nu se vor face investiții, viitorul acestei linii este cel de la Radomirești, unde un mecanic a murit. Doar că la metrou e altceva, noi transportăm oameni, nu marfă, cum era în cele două trenuri. În lipsa finanțării și a personalului, viitorul nu rată deloc bine”, a declarat pentru Gândul Marian Artimon, lider de sindicat Metrorex.
Marian Artimon: „Magistrala 2 este cea mai tranzitată”
Sindicalistul mai declara recent în emisiunea „Cu Gândul la București” că pe M2 trebuie înlocuite calea de rulare, instalațiile electrice, ventilațiile sau stațiile de pompare.
„Ele sunt românești, făcute de fabricile care acum nu mai sunt. Sunt produse în 1983, și unele trebuie neapărat înlocuite. Magistrala 2 este cea mai tranzitată. Este cea mai veche, eu spun că este sigură în exploatare, dar are 40 de ani”, a declarat Marian Artimon. Acesta a mai precizat că la Magistrala 1 s-au făcut modernizări, în timp.
Linia Berceni-Pipera va intra însă în reparații, iar lucrările, pentru care statul a alocat un miliard de lei, vor dura 4 ani.
„Este un proiect complicat, întreruperile de circulație vor avea loc pe perioada de weekend și de vară, când valorile de trafic sunt mai scăzute”, spunea recent Mariana Miclăuș, director general Metrorex.
Aproape un miliard de lei pentru M2
Investiţia, care va începe după parcursul procedurilor standard, precum licitații, vizează toată Magistrala. Fără stația Tudor Arghezi, care este inaugurată în 2023.
Suma de aproape 1 miliard vine din bugetul de stat, dar şi din fonduri europene.
Vor fi modernizate şi:
- instalațiile sanitare/PSI, pe 16,5 km, cale dublă.
- instalațiile electrice, pe18,68 km, cale dublă.
Lucrările ar trebui să fie gata în patru ani de la startul lor.
Magistrala 2 are o lungime de 20,28 de kilometri și este compusă din 15 stații, de la Pipera la Tudor Arghezi.
Magistrala 2 de metrou este cea mai circulată, transportând zilnic 200.000 de călători din cei 600.000 de călători care circulă cu metroul bucureștean.
Citește și: