Banii din PNRR cresc VITEZA trenurilor românești la 120 km/h

Publicat: 15 04. 2024, 13:52
Actualizat: 16 04. 2024, 09:24
CFR Infrastructură Craiova dă o veste bună celor care călătoresc cu trenul între stațiile Drăgănești Olt-Fărcașele. Cu bani alocați prin PNRR, va fi reabilitat podul peste Râul Olt. E vorba despre 1,73 milioane lei care vor fi destinați reparației suprastructurii căii ferate pe podul care trece Râul Olt.
Au început lucrările la podul de peste Râul Olt, între localitățile Fărcașele și Drăgănești-Olt. Reparațiile fac parte din programul finanțat prin PNRR, Quick Wins-Lotul 17, și au drept scop ridicarea restricțiilor de viteză, îmbunătățirea condițiilor de circulație prin creștrerea vitezei maxime până la 120 km/h și optimizarea gradului de siguranță al traficului feroviar.
Astfel, în perioada 15 aprilie – 31 mai 2024, între stațiile Drăgănești Olt – Fărcașele, constructorul a deschis șantierul pentru lucrări la podul peste râul Olt, pe FIRUL I, unde va fi demontată suprastructura căii de la km 143+280 până la 143+720 și înlocuită cu materiale noi de cale – șină, traverse și material mărunt de cale – etapă urmată de lucrări de profilat și buraj mecanizat.
În timpul lucrărilor de tip QUICK WINS de pe FIRUL I, TRENURILE VOR CIRCULA doar pe FIRUL II între stațiile stațiile DRĂGĂNEȘTI OLT și FĂRCAȘELE, cu restricție de viteză, pentru protecția muncitorilor, în zona șantierului.
Adresăm scuzele necesare călătorilor pentru disconfortul creat de întârzierile care se pot înregistra în zona șantierelor, unde se circulă pe un singur fir, și îi asigurăm că lucrări de tip QUICK WINS sunt necesare pentru îmbunătățirea condițiilor de transport, scopul final fiind creșterea vitezei de circulație la 120 km/h și optimizarea gradului de siguranță, anunță CFR Infrastructură Craiova.
De asemenea, există mai multe șantiere deschise pe Linia 100, între Olteni și Fărcașele. E vorba despre șase șantiere pe intervalul Roșiori-Nord-Fărcașele, pentru lucrări de tip Quick Wins, pe distanța totală de 18,32 km, unde viteza maximă va atinge și 120 km/h.
Linia 100: Lotul 3 Rădoiești – Atârnați, Fir I, km 85+880 – 90+500; Lotul 4 Rădoiești – Atârnați, Fir I, km 90+500 – 94+000, Lotul 6 Rădoiești – Atârnați, Fir II, km 92+033 – km 93+932, Lotul 9 Roșiori Nord – Măldăeni, Fir I, km 101+330 – 106+000, Lotul 10 Roșiori Nord – Mihăești (linia II, stația Măldăeni), Lotul 17 Drăgănești Olt – Fărcașele, Fir I, km 143+280 – 143+720, mai informează CFR Infrastructură.
De asemenea, pentru Linia 101, Pitești-Craiova, lucrările de tip Quick Wins unde a fost redeschisă circulația feroviară sunt următoarele:
 Lot 18 Pitești – Pârvu, km 111+950-113+150,  Lot 19 Bradu de Sus – Costesti, km 117+230 – 118+350, Lot 21 Falfani – Stolnici, km 138+050 – 138+130, Lot 22 Stolnici – Harșești, km 146+100 – 146+642,  Lot 23 Stolnici – Corbu, km 149+950 – 150+900,  Lot 26 Stația Pielesti, km 235+550 – 235+700).
Pe Linia 101, mai sunt șantiere deschise pe Lotul 20, Pârvu-Fâlfani, km 127+500 – 129+500 – lucrările pe linia II din stația Costești. Iar pentru ultimele 13 loturi, Lot 1, Lot 2, Lot 5, Lot 7, Lot 8, Lot 11, Lot 12, Lot 13, Lot 14, Lot 15, Lot 16, Lot 24 și Lot 25, SRCF Craiova a predat deja amplasamentele constructorilor, pentru organizarea șantierelor și depozitarea materialelor, mai spun cei de la CFR Infrastructură.
Citește și:

Sorin Grindeanu anunță BANI alocați de Guvern pentru linia ferată Craiova-Drobeta Turnu Severin-Caransebeş și autostrada Paşcani-Suceava

CFR, INVESTIȚIE de 47,52 milioane pentru modernizarea stațiilor Roşiori Nord, Caracal şi Filiaşi