VIDEO | Cîmpeanu: Evaluările și-au pierdut foarte mult din relevanță. Anul trecut erau 53% elevi de top, acum sunt 60%. În doi ani suntem la 100% și atât

Publicat: 14 02. 2022, 22:14
Actualizat: 15 02. 2022, 09:54

This browser does not support the video element.

Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, a declarat, luni, la Digi24 că evaluările din ultima perioadă nu mai reflectă realitatea cunoștințelor elevilor, iar dacă se păstrează acest trend nu facem decât să avem un procent fals de 100% elevi de top.

„Evaluările și-au pierdut foarte mult din relevanță. Dacă anul trecut 53% din elevi au avut peste media de 8,50 – am cules date la finalul primului semestru și nu mai sunt 53% elevi de top – sunt 60%. În ritmul ăsta unde o să ajungem? Dacă se păstrează acest trend înseamnă că într-un an sau doi o să avem 100% elevi cu note maxime și atât”, a declarat Sorin Cîmpeanu, la Digi24.

Întrebat dacă celelalte probleme din educație (clase prea mari. materie stufoasă, profesori plictisiți etc) nu ar trebui rezolvate, ministrul Educației a afirmat: „Clasele prea mari au început să fie rezolvate, ba chiar au creat nemulţumiri mari şi foarte mari, din cauza limitării numărului de elevi din clasă. Supraîncărcarea programelor este un element extrem de important. Trebuie schimbat ceva pe acest palier. Schimbarea se cheamă planuri cadru noi, începând cu anul 2023, pentru liceu, ocazie cu care vor trebui revizuite şi planurile cadru pentru gimnaziu, care au avut şansa să demonstreze într-un ciclu ce progres au reuşit să genereze. Şi din păcate nu au reuşit să genereze un progres. Schimbările au fost mai degrabă de formă”, a declarat Sorin Cîmpeanu.

„Eu nu cred că e necesar pentru toţi copiii – geometria vectorială”

Ministrul a afirmat că materiile școlare ar trebui adaptate pentru a fi cu adevărat eficiente: „am reuşit să fac câte ceva în viaţă şi fără geometrie vectorială”.

„Rezistenţa la schimbare. Nici măcar nu pot fi acuzaţi profesorii care predau o anumită disciplină că îşi iubesc atât de tare disciplina aceea încât nu au vrut să renunţe la nimic, nici din numărul de ore, nici din materia predată. Am ajuns să facem geometrie vectorială pentru toţi copiii. Eu nu cred că e necesar pentru toţi copiii geometria vectorială, de exemplu. Nu cred!

Se pot supăra pe mine colegii de matematică, profesorii de matematică. Eu sunt totuşi absolvent de matematică – fizică, treapta I, treapta a II-a la Sfântul Sava şi m-am descurcat fără geometrie vectorială. Adică am reuşit să fac câte ceva în viaţă şi fără geometrie vectorială. S-ar putea să mai existe şi alţi tineri care să reuşească să facă câte ceva în viaţă, mult sau puţin, fără geometrie vectorială”, a declarat Sorin Cîmpeanu, potrivit News.ro.

Ministrul își face „mea culpa” și spune că vinovați pentru actuala situație din educație sunt miniștri Educației care s-au perindat pe la Minister de-a lungul timpului.

„Cine să fie? Cei ca mine, care am fost miniştri şi în 2014 şi în 2015  şi n-am avut curajul şi tăria ca să nu se supere prea mută lume pe noi”, a declarat Cîmpeanu.