Cristian Pistol (CNAIR): A fost desemnat câștigătorul contractului pentru lucrările din Prelungirea Ghencea

Publicat: 06 09. 2023, 17:03
În prezent, în „Prelungirea Ghencea lucrările merg foarte greu / Foto Mihai Pop, Gândul

Directorul general al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), Cristian Pistol, a anunţat, miercuri, că a fost desemnat câștigătorul contractului pentru lucrările din Prelungirea Ghencea.

„Asocierea TRACON S.R.L. (Romania) – ACVATOT S.R.L. (România) a fost desemnat câștigătoarea contractului pentru construcția conexiunii rutiere dintre Prelungirea Ghencea, terminalul tramvaiului 41 și Centura Capitalei (zona Pasaju Domnești).

Pentru finalizarea lucrărilor, Asocierea are la dispoziție 41,91 milioane de lei (fără TVA) și 12 luni (2 luni perioada de proiectare și 10 luni perioada de execuție), după semnarea contractului”, a anunțat, miercuri, Cristian Pistol.

Directorul CNAIR a mai precizat că banii pentru Prelungirea Ghencea sunt din fonduri nerambursabile.

„Prin acest proiect, finanțat din fonduri europene nerambursabile, dorim să asigurăm mai mult confort și siguranță celor care tranzitează zona de sud-vest a Capitalei.

Semnarea contractului de achiziție publică va fi posibilă după expirarea perioadei de depunere a eventualelor contestații si respectiv după soluționarea contestaților formulate în cadrul procedurii de atribuire”, a mai anunțat Cristian Pistol.

Coșmarul fără sfârșit din Prelungirea Ghencea

De zeci de ani, mii de bucureșteni trebuie să suporte traficul îngrozitor din Prelungirea Ghencea, asta pentru că Primăria Capitalei nu a reușit să lărgească această arteră, de doar 6 kilometri.

De zeci de ani, de când această zonă s-a dezvoltat haotic, cu „binecuvântarea” autorităților locale, mii de oameni care s-au mutat în zona „Prelungirea Ghencea” trăiesc un adevărat coșmar.

Ca să iasă din cartierele lor, dimineața, durează aproape o oră ca să parcurgă câțiva kilometri cu mașina, iar alternativa transportului în comun este tot un coșmar.

Autobuzele merg foarte greu, fiind blocate în trafic, trecerile de pietoni sunt foarte prost semnalizate, infrastructura în general este la pâmânt, iar 6 kilometri de șosea se parcurg chiar și într-o oră.