Datele care NU trebuie să lipsească din procesul verbal, atunci când un șofer este prins de camerele de supraveghere

Publicat: 16 06. 2025, 13:35
Datele care NU trebuie să lipsească din procesul verbal, atunci când un șofer este prins de camerele de supraveghere

Din procesul verbal nu trebuie să lipsească anumite date, atunci când un șofer este prins de camerele de supraveghere că rulează cu o viteză mai mare decât cea admisă pe un anumit sector de drum. Până recent, constatările contravenționale nu erau reglementate procedural. Acum, însă, M.A.I. a dispus punerea în dezbatere a unui proiect în acest sens, arată EVZ.

Procesul verbal nu trebuie să fie lipsit de anumite date importante, atunci când un șofer este prins de camerele de supraveghere că rulează peste limita admisă pe respectivul sector de drum. Până recent, nu exista o reglementare procedurală în cazul constatărilor contravenționale. Având în vedere acst aspect, M.A.I. a dispus punerea în dezbatere a unui proiect de reglementare a contravențiilor de pe camerele de supraveghere.

Ce date nu trebuie să lipsească din procesul verbal

Există o listă cu informațiile care nu ar trebui să lipsească, odată ce se transmit pe platforma software a M.A.I. datele referitoare la încălcarea regulilor de circulație.

  • Ora la care s-a produs situația;
  • Locația exactă a semnalării sau a coordonatelor GPS, după caz;
  • Elementele de identificare ale mijlocului tehnic care a generat semnalarea încălcării regulilor de circulație;
  • Tipul de vehicul;
  • Numărul de înmatriculare / înregistrare al acelui vehicul;
  • Viteza de deplasare a șoferului;
  • Viteza trebuie să fie măsurăată cu mijloace tehnice omologat și verificate metrologic;
  • Limita de viteză maximă admisă pe sectorul de drum;
  • Limita de viteză admisă pentru categoria acelui autovehicul;
  • Filmarea audio-video / video;
  • Date referitoare la semnalizarea rutieră a sectorului de drum public.

În cazul vehiculelor supuse confiscării, procesul verbal trebuie să conțină informații esențile precum ora, locația, numărul de înmatriculare, viteza de circulație, dar și tipul vehicului.

Vezi și:

Noi reguli pentru obținerea permisului auto: ce se întâmplă cu cei care au permis B1 de la vârsta de 16 sau 17 ani

Românii circulă cu unele dintre cele mai VECHI mașini din UE. Peste 4 milioane de autovehicule sunt fabricate în urmă cu mai bine de două decenii

Călătoria cu mașina în afara României. Actele necesare pentru a circula fără probleme în străinătate și condiții obligatorii

Proprietarii de mașini second-hand au nevoie de acest certificat de la RAR, ca să circule pe drumurile publice

Sursă foto: colaj Envato