Drumul RENAULT din Montmartre la Mioveni. Care a fost primul autoturism al constructorului francez, fabricat în urmă cu 126 de ani
Legătura dintre cartierele celebre din Paris și uzina constructoare de mașini din România, de la Mioveni, s-a născut în urmă cu 127 de ani, în Montmartre. Pe străzile pietruite din cartierul francez, inventatorul primului autoturism francez alimentat cu petrol, Louis Renault, a inaugurat prima cursă de vehicule lente. Un blazon și o placă montate în memoria momentului invenției primului automobil francez, pe bază de combustibil fosil, sunt martorii unuia dintre cele mai importante momente din istoria automobilistică a Franței și României.
Fondatorul Uzinei de Automobile Renault, Louis Renault, este omagiat în Montmartre printr-o placă comemorativă montată pe o clădire cu blazon. Povestea a început în noaptea de Revelion a anului 1898. Louis Renault, atunci un tânăr de 21 de ani, și fratele său, Marcel, erau doi tineri producători de mașini în devenire. Împreună cu prietenii lor, sărbătoreau noaptea dintre ani la un cabaret de la poalele Montmartre.
Louis Renault și-a provocat prietenii la o întrecere auto, pariind că invenția sa ar ajunge cu succes pe strada Lepic, una dintre cele mai abrupte străzi ale Parisului. Pariul a fost câștigat și se spune că Louis Renault a terminat cursa, în acea noapte, coborând de pe coama Montmartre cu nu mai puțin de 12 comenzi pentru prototip.
Autoturismul care a lansat industria Renault, în urmă cu 126 de ani
Acesta a devenit cunoscut sub numele de Renault Voiturette și a fost fabricat între 1898 și 1903. Călătoria lentă, dar constantă a mașinii, ”alimentată” cu șampanie, pe Rue Lepic, în ajunul Anului Nou din 1898, avea să lanseze una dintre cele mai importante mărci de mașini din lume.
Primul autoturism Renault – Renault Voiturette, din 1898. Sursa: Profimedia
Aproape 25 de ani mai târziu, în 1922, marca Renault a crescut enorm, impulsionată de producția de război și de progresele tehnologice.
Grație acestei curse, și industria constructoare de mașini din România a prins viață, la jumătatea anilor ’60, în urma unui acord de cooperare între guvernul de la București și constructorul francez Renault.
Istoria uzinei începe în anul 1943, în apropierea localității Colibași, situată la 12 km nord de orașul Pitești. Primele vehicule R8 Major au ieșit de pe linia de montaj în data de 3 august 1968, sub numele Dacia 1100. Contractul dintre cele două uzine a încetat în 1966, dar a fost reluat în 1999 și continuă și astăzi.
Grupul Renault, din care face parte și Uzina Dacia de la Mioveni, a devenit în timp un simbol de succes și o adevărată carte de vizită a României în lume.
De Renault veți da și dacă vă veți plimba prin sălile Palatului Versailles, din Paris, grației sponsorizărilor uzinei auto pentru unul dintre saloanele care au aparținut regilor Franței, Salonul de la Paix. Lucru adus la cunoștință publicului cu ajutorul unui afiș prin care administratorii muzeului mulțumesc constructorilor de mașini.
CITEȘTE ȘI: