Când va pleca spre România al doilea metrou Alstom din Brazilia. Trenul „Giurgiu”, aflat în Germania, va ajunge în depou în jurul datei de 24 aprilie

Publicat: 12 04. 2024, 07:45

Al doilea tren de metrou Alstom, produs în Brazilia, va pleca spre România în jurul datei de 16 aprilie, a precizat, pentru Gândul, Mihai Barbu, președintele Consiliului de Administrație Metrorex. Trenul Ilfov ar urma să ajungă în aproximativ o lună la destinație.

„Trenul Ilfov va pleca din Brazilia în jurul datei de 16 aprilie, și ar urma să ajungă în țara noastră în jurul datei de 18 mai”, a declarat Mihai Barbu pentru Gândul.

În prezent, primul tren care a plecat din Brazilia se află în Germania, iar de acolo va pleca spre țara noastră.

„În ceea ce privește Trenul Giurgiu, acesta se află în prezent în Germania și ar urma să ajungă în depou în București în jurul datei de 24 aprilie”, precizează Mihai Barbu.

Președintele CA Metrorex spune că trenurile au întârziat foarte mult.

„La timp nu mai vin. Au o întârziere foarte mare. Dar promisiunea este că 10 trenuri vor veni anul acesta, iar restul anul viitor”, explică Mihai Barbu.

Gândul a publicat în premieră, în septembrie anul trecut, imagini VIDEO cu noile metrouri.  Imaginile pot fi vizionate AICI.

Noile metrouri Alstom vor circula pe Magistrala Drumul Taberei

Noile vagoane, care vor ajunge în România cu foarte mare întârziere, ar urma să intre în circulație anul acesta pe Magistrala Drumul Taberei.

Fiecare tren are șase vagoane, 114 metri lungime și capacitatea este de 1.200 de pasageri/tren.

Alstom ar fi trebuit să livreze prima garnitură către Metrorex, din cele 13 rame, în iunie 2023. Acestea vor ajunge cu o întârziere foarte mare.

Metrorex și Alstom au semnat în 2020 contractul pentru cele 13 trenuri de metrou , care vor fi introduse pe Magistrala 5.

Contract de peste 100 de milioane de euro

Valoarea contractului pentru cele 13 trenuri este de peste 100 de milioane de euro.

Contractul dintre Alstom și Metrorex poate fi extins cu opţiunea de livrare a încă 17 trenuri, pe baza unei comenzi din partea beneficiarului. Valoarea totală a proiectului poate urca la 240 de milioane de euro.

„Aceste trenuri vor circula pe recent inaugurata Magistrală 5. Conform cerinţelor beneficiarului, trenurile au o configuraţie specifică, personalizată pentru metroul din Bucureşti. Au caroserie din oţel inoxidabil, 114 metri lungime şi 3 metri lăţime, asigurând o capacitate totală de 1.200 de pasageri/ tren.

Fiecare tren cu 6 vagoane are 216 locuri într-o dispunere longitudinală. Asigură două zone speciale de acces destinate pasagerilor cu dizabilităţi. Configuraţia finală, culorile şi finisajele vor fi complet personalizate în conformitate cu cerinţele clientului, în etapa de proiectare”, declarat Gabriel Stanciu, director general Alstom România, în 2020.

Citește și:

Mihai Barbu, președinte CA Metrorex: „Avem mai puține trenuri. Purtăm discuții dure cu cei de la Alstom”

Metroul bucureștean în 2024, marile obiective. Mihai Barbu, Metrorex: „Începem lucrările pentru Otopeni, așteptăm trenurile din Brazilia”

Salariul mediu net la metrou va depăși 7.400 de lei de la 1 noiembrie. Mihai Barbu, Metrorex: „Au avut loc 26 de runde de negocieri”