Femeile generează aproape 60% din TRANZACȚIILE din retail-ul românesc. Familiile cu copiii contribuie cu aproape 35% din vânzări

Publicat: 05 02. 2025, 21:29
Actualizat: 05 02. 2025, 21:30
România TV

Femeile generează aproape 60% din tranzacțiile din retail-ul românesc, iar segmentul 35-54 de ani domină consumul și este orientat către produse de calitate, în timp ce familiile cu copiii contribuie cu aproape 35% din vânzări, reprezentând un segment strategic pentru retaileri.

Acestea sunt concluziile unei analize care a implicat peste 8,5 milioane de consumatori români, acestea fiind cu atât mai importante, cu cât românii reprezintă cel mai atipic segment, alocând peste 27% din bugetul gospodăriei pentru alimente și băuturi nealcoolice, cel mai mult din Uniunea Europeană, unde media este de 17%.

Produsele premium câștigă din ce în ce mai mult teren, în special în mediul urban. Băuturile alcoolice și tutunul reprezintă împreună 6,5% din totalul cheltuielilor gospodăriilor din România, peste media europeană de 4,4%.

Separat, berea continuă să ocupe un loc semnificativ, cu aproape 8% din totalul vânzărilor, fiind asociată cu evenimente sociale și consum crescut în sezonul cald, notează România TV.

FOTO – Captură video: România TV