Fără ore în șir de discuții cu roboții! Furnizorii și prestatorii de servicii, obligați să preia apelurile în 5 minute. Amenzi uriașe, în caz contrar

Publicat: 03 05. 2023, 15:49
Actualizat: 03 05. 2023, 15:50

Furnizorii și prestatorii de servicii vor fi obligați să preia reclamațiile prin operator uman în cel mult 5 minute, prevede un proiect de lege aflat în dezbatere parlamentară. Noua lege va modifica Ordonanţa de urgență a Guvernului nr. 49/2009, privind libertatea de stabilire a prestatorilor de servicii și libertatea de a furniza servicii în România.

Amenzile pentru nerespectarea acestui termen pot ajunge la 100.000 de lei, conform propunerii inițiatorului.

Este vorba de întreg sectorul IT&C – companii de telefonie, furnizori de servicii prin cablu, bănci, transporturi, spitale, executori judecătorești, întreaga administrație locală și centrală.

Companiile vor fi nevoite să angajeze mai mulți operatori

În momentul de față, un reclamant/solicitant poate aștepta zeci de minute, uneori chiar ore, până este preluat de un operator.

La rândul lor, furnizorii de servicii reclamă faptul că această prevedere, care modifică Ordonanța 49/2009, este foarte greu suportat de companii, care vor fi nevoite să suplimenteze serios personalul calificat pentru aceste operațiuni.

Găsiți AICI forma legii adoptată în comisiile Senatului.

CITIȚI ȘI:

Revolta unui client care a sunat la call center ca să-și schimbe contractul de energie electrică: „Am așteptat o oră și jumătate la telefon, nimeni nu a răspuns” (EXCLUSIV)