Haos în aviație! Director Aeroport Cluj: „Wizz Air a anulat 280 de zboruri din această lună până în octombrie”

Publicat: 14 07. 2022, 16:26
Pe Aeroportul din Cluj sunt foarte multe zboruri anulate / Foto: Facebook, Aeroport Cluj

Criza de personal și valul de turiști care pleacă în concediu după doi ani de pandemie a dus la sute de anulări și întârzieri pe aeroporturile din Europa, de la începutul sezonului estival. Ciza a afectat și România.

Criza de pe aeroporturile din Europa se anunță a fi una de durată și fără soluții imediate, arată directorul Aeroportului Internațional Cluj și președintele Asociației Aeroporturilor din România, David Ciceo.

„Avem și la Cluj multe întârzieri și zboruri anulate. Noi avem personal, dar aceste întârzieri se transmit, din păcate. Ca măsură pentru atenuarea acestor probleme, compania Wizz Air a anulat destul de multe frecvențe până în 27 octombrie. Pasagerii sunt rugați să se informeze, să își verifice zborul și să confirme zborul. Nu sunt soluții foarte multe pe termen scurt. Să știți că întârzierile vor continua până la sfârșitul anului. Colaborăm cu companiile aeriene șiu cu agențiile de handling pentru o cât mai bună informare”, a declarat David Ciceo.

Pe Aeroportul Internațional Avram Iancu Cluj, compania Wizz Air a anulat, doar între luna iulie și octombrie, circa 280 de zboruri, din cauza lipsei personalului, a arătat directorul Aeroportului, David Ciceo.

„Sunt companii care și-au anulat foarte multe zboruri și frecvențe din lipsă de personal”

„Creșterea bruscă a traficului pe aeroporturile din Europa a dus la foarte multe întârzieri și anulări de zboruri. Și Aeroportul Cluj este afectat de întârzieri. Din aceste motive sunt companii care și-au anulat foarte multe zboruri și frecvențe din lipsă de personal. Pe Aeroportul Cluj, am fost anunțați de compania Wizz Air că începând din iulie și până în 27 octombire, au anulat aproximativ 280 de frecvențe, nu pentru că nu ar avea pasageri, ci din cauza lipsei de personal. Chiar dacă sunt măsuri neplăcute pentru pasageri, aceste anulări au scopul să anuleze neplăcerile”, a mai adăugat David Ciceo.

Din cauza întârzierilor dar și a anulării multor curse, autoritățile au demarat ample controale la companiile aeriene.

Paul Anghel, director ANPC, despre controlul la companiile aeriene: „Vor fi amenzi la cifra de afaceri. Cel puțin la Blue Air sunt peste 900 de consumatori europeni afectați”

Paul Anghel, directorul general al Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC), a declarat pentru Gândul că săptămâna viitoare se finalizează primul proces verbal în urma investigației la companiile aeriene care activează în țara noastră. Controalele au început în urma sutelor de sesizări privind anularea zborurilor.

„Săptămăna viitoare se finalizează unul dintre procesele verbale și probabil că în funcție de anumite date pe care încă le colectăm și le verificăm, undeva la sfârșitul săptămânii viitoare o să le finalizăm și pe celelalte două” , a declarat, pentru Gândul, Paul Anghel, director general al ANPC.

Potrivit lui Anghel, companiile verificate vor primi amenzi „la cifra de afaceri”, pe lângă alte sancțiuni.