Haos pe Aeroportul Otopeni. WIZZ Air, în centrul unui scandal cu sute de curse amânate: „Promit zboruri care, de fapt, nu există”

Publicat: 11 07. 2023, 08:49
Fotografie cu caracter ilustrativ. Sursa: Profimedia

Problemele cu cursele Wizz Air cresc pe zi ce trece, iar călătorii români disperați că nu pot ajunge la destinație se confruntă cu sute de amânări și anulări. Aeroporturile au devenit adevărate calvaruri, iar zborurile par a fi o „ruletă rusească”. Nimeni nu știe când sau dacă mai pleacă din aeroport.

Numai la Aeroportul Otopeni, în ultima săptămână, aproape 30 de curse ale companiei aeriene au fost anulate, în total peste 350 de zboruri au fost amânate. Întârzierile înregistrează noi recorduri de durată. Oamenii afirmă că așteaptă ore întregi, fără a ști cu certitudine când și dacă vor pleca spre destinația pentru care și-au plătit biletul.

Tot mai mulți călători se plâng de situația neplăcută: „Doamnelor și domnilor, din cabina de pilotaj: înțelegem că sunteți nemulțumiți, credeți-ne, nici noi nu am dorit să fim în această situație!”. „Vrem să ajungem acasă! Nu mai putem să rămânem aici! Suntem un grup de avocați, avem drepturi, toți!”, se plâng românii ai căror zboruri au fost amânate sau chiar anulate.

„O companie care respectă clienții nu ar trebui să se comporte astfel”, declară Majallie Whbee, ambasadorul Adunării Parlamentare a Mediteranei.

„Initial, ar fi trebuit să plecăm către Malta la ora 18. Acum 10 minute, programul de zbor a fost schimbat pentru ora 7, apoi pentru ora 6. Acum a fost mutat la ora 15:25”, spune un alt pasager.

O familie din Brașov, care a sosit la Otopeni pentru zborul de aseară spre Londra, spera că vor fi printre norocoșii care vor ajunge la destinație la timp. Din păcate, după doar 20 de minute de zbor, au aterizat din nou la București din cauza unor probleme tehnice.

„A trebuit să așteptăm până la ora 3 dimineața. Li s-a spus că trebuie să aștepte. La 3 dimineața ni s-a oferit cazare la un hotel cu transport. Acum, la 10:30 dimineața, am primit un e-mail care ne anunță că și zborul de la ora 5 de astăzi a fost anulat”, explică un bărbat care trebuia să ajungă la Londra. Aceeași problemă se repetă și în cazul altui zbor. „Trebuia să plec la 11:25! Avionul este în Basell. Trebuia să ajung la locul de muncă la ora 6 dimineața. Acum, cei de la Wizz Air mi-au schimbat cursa și m-au direcționat spre Milano”, spune Vasile Deușteanu, un român care călătorește cu Wizz Air încă din 2014.

„Am avut o întârziere de 10 ore”

Cu toate acestea, și zborul spre Milano a fost amânat. „Iată cum stăm în Aeroportul Henri Coandă atunci când nu suntem siguri că zborurile vor pleca”. „Am avut o întârziere de 10 ore. Și acum nu-mi permit să plec, mi se spune că ar putea dura încă 2-3 ore, trebuie să rămân aici”, spune un alt tânăr care a întâmpinat probleme.

„Îi mint pe oameni. Nu funcționează așa, să le promiți zboruri care, de fapt, nu există. Ieri, au ratat zborul, au plătit cazarea și acum nu se pot întoarce acasă”, a subliniat Majallie Whbee, ambasadorul Adunării Parlamentare a Mediteranei.

În cazul zborului spre Malmo, amânat cu mai mult de nouă ore, o tânără a avut nevoie de asistență medicală.

„Singurul răspuns pe care l-am primit de la autoritatea din Ungaria a fost că nu reușesc să rezolve nimic în legătură cu această companie. Nu mi se pare normal să fim la mila unei autorități dintr-o altă țară”, a declarat Horia Constantinescu, președintele ANPC, potrivit Observatornews.