INTERVIU | Mii de oameni sună la Ambulanța București din cauza simptomelor COVID. „Sunt situații în care se cere testarea și pentru nouă persoane de la aceeași adresă”

Publicat: 29 09. 2021, 15:36
Actualizat: 29 09. 2021, 15:48

Mii de oameni sună zilnic la Ambulanța București și cer să le fie trimis un echipaj pentru a fi testați pentru COVID-19. Din cauza numărului copleșitor de solicitări, bucureștenii sunt nevoiți să aștepte mai bine de 72 de ore până la sosirea unui echipaj, spune Alis Grasu, managerul Ambulanței București într-un interviu pentru Gândul.

Comparativ cu luna august, numărul cererilor la Ambulanța București a crescut în septembrie cu 93%, mai spune managerul SABIF.

Din acest număr total de solicitări, un procent de 31% au reprezentat urgențele. Când vorbim strict de recoltare de probe biologice pentru testul PCR creșterea este cu 673% în această perioadă a lunii septembrie, comparativ cu aceeași perioadă a lunii august”, a declarat Alis Grasu, şefa Serviciului de Ambulanţă Bucureşti-Ilfov pentru Gândul.

Pacienții așteaptă mai bine de 72 de ore o Ambulanță

La Serviciul de Ambulanță București – Ilfov sunt 2.000 de cereri de testare la care medicii trebuie să ajungă, iar oamenii sunt nevoiți să aștepte și mai bine de 72 de ore până când la adresă să ajungă un echipaj de ambulanță.

Pentru că numărul solicitărilor este mare și crește pe zi ce trece, nevoia populației pentru testare este din ce în ce mai mare, iar timpul de ajungere cu toate eforturile noastre este de peste 72 de ore”, mai spune managerul SABIF.

În continuare, Alis Grasu spune că au fost luate măsuri pentru a suplimenta echipajele de pe Ambulanță încă de la 1 septembrie.

Am detașat personal de la rezidenți încă din data de 1 septembrie. De asemenea, am detașat personal de la administrația spitalelor, medici și asistenți. Totodată, ne-au fost detașați 20 de pompieri cu mașini cu tot. Am cooptat și ambulanțele private care sunt în contract cu Casa de Asigurări de Sănătate pentru a participa la aceste testări. Suplimentăm și noi echipajele SABIF ori de câte ori putem pentru că principala noastră activitate este urgența, iar pentru că aici este o creștere cu 31% și atunci, tot ceea ce suplimentăm o facem pe urgență.

Alis Grasu – manager SABIF

Ce apeluri predomină

Majoritatea celor care apelează seerviciul acuză că au simptome specifice coronavirusului: „Pe lângă aceștia sunt și persoane care sunt contacte cu persoanele care au simptome. Altfel că, la fiecare adresă se consultă și se recoltează probe biologice între 2 și 6 persoane. Au fost si situații în care s-a depășit și numărul de nouă persoane testate la aceeași adresă”, conchide Alis Grasu, managerul SABIF.

Citește și Mărturiile emoționante ale salvatorilor de pe Ambulanță care petrec ore în șir îmbrăcați în combinezoane: „Unii pacienți ne spun că mor. Imaginea cu femeia întinsă pe pat care se chinuia să respire m-a șocat” (VIDEO)