Linia 5 de tramvai este „deraiată” de datorii imense. Primăria Capitalei trebuie să plătească facturi de 70 de milioane de lei

Publicat: 16 06. 2025, 08:00

Deși au început în februarie 2024, iar antreprenorul a lucrat o bună perioadă pe banii lui, lucrările la linia 5 de tramvai încă nu s-au finalizat. Surse din cadrul Primăriei Capitalei au declarat pentru Gândul că Municipalitatea încă are datorii uriașe față de constructorul care reabilitează linia de pe Bulevardul Barbu Văcărescu.

Linia 5 de tramvai, cunoscută ca „Linia corporatiștilor”, mai are de așteptat până va reintra în funcțiune.

Foarte multe lucruri nu mai sunt de făcut, noua șină este montată, însă, trebuie finalizate peroanele, respectiv copertinele.

„Primăria Capitalei încă nu a transmis soluția tehnică pentru copertine și pentru supralărgirea de care este nevoie la intersecția cu Ștefan cel Mare. Mai mult, primăria încă are datorii de 70 de milioane de lei către compania care reabilitează linia 5 de tramvai”, au declarat pentru Gândul surse administrative.

Linia 5 costă 140 de milioane de lei

Reabilitarea Liniei 5 de tramvai costă 140 de milioane de lei.

Lucrările de reabilitare au început în februarie 2024, iar termenul de finalizare era martie 2025. Se vor înlocui șinele vechi cu unele noi pe o lungime de 4,25 kilometri, pe tronsonul cuprins între Podul Băneasa și Bulevardul Ștefan cel Mare.

Principalele lucrări care se vor executa în cadrul acestui proiect:

  • lucrări la calea de rulare;
  • realizarea a 15 peroane – vor fi demolate peroanele existente, urmând a fi construite unele noi, dotate cu adăposturi pentru călători, borne reflectorizante, gard pentru protecția călătorilor, stâlpi pentru supraveghere video etc.;
  • lucrări la rețeaua de contact – prin înlocuirea în totalitate a elementelor rețelei de contact;
  • modernizarea substației electrice de tracțiune Nordului – care presupune înlocuirea echipamentelor electrice din cadrul acesteia;
  • lucrări la sistemul de iluminat public – rețeaua de iluminat va fi proiectată și mutată în subteran, prin tuburi de protecție, în ampriza căii de rulare a tramvaiului și în trotuare; în plus, se vor înlocui corpurile de iluminat existente, fiind montate unele cu led;
  • lucrări de relocare a semaforizării de pe B-dul Barbu Văcărescu și strada Alexandru Șerbănescu;
  • lucrări la rețelele edilitare.

„La finalul lucrărilor, STB S.A. va utiliza exclusiv tramvaie noi Imperio. Acestea vor circula pe un traseu modernizat complet”, transmitea STB în 2023.


CITEȘTE ȘI:

Proiectul pentru finanțarea Liniei 5 de tramvai, „deraiat” de Nicușor Dan

Când vor începe lucrările de modernizare a liniei 5 de tramvai din București – „linia corporatiștilor”. A fost atribuit contractul de execuți