Lucian Bode promite 1.000 de kilometri de autostradă: Anul 2020 a fost cel mai bun an, din ultimii 10, în ceea ce priveşte ritmul de contractare

Publicat: 19 12. 2020, 08:30

Ministrul Transporturilor, Lucian Bode, a declarat că, în următorii patru ani, România va avea peste 1.000 de kilometri noi de autostrăzi, drumuri expres şi variante ocolitoare.

Lucian Bode face promisiuni în legătură cu investițiile în infrastructura rutieră

„Împreună cu managementul CNAIR, am făcut un angajament public pentru următorii ani. România va beneficia de peste 1.000 de kilometri de autostrăzi, drumuri expres şi variante ocolitoare. 

Când am spus asta, m-am gândit la circa 700 de km de autostrăzi şi circa 300 km de drumuri expres. Aici am avut în vedere autostrada A7 – 340 de km care pot fi realizaţi, m-am gândit la autostrada Transilvania (fără tunelul Meseş) – 160 km care pot fi realizaţi în următorii ani, Sebeş-Turda, Lugoj-Deva sau la inelul Bucureştiului. Avem în vedere Drumul Expres Craiova-Piteşti, Brăila – Galaţi sau cele două loturi (1 şi 5) din autostrada Sibiu-Piteşti. Sunt doar câteva exemple, pe care le pot da şi care pot fi finalizate în următorii patru ani”, a declarat Lucian Bode.

Ministrul a precizat, însă, că aceste obiective nu pot fi atinse fără implicare, transparență și documentații bine făcute, astfel încât să nu mai fie contestații atât de multe.

Ministrul Transporturilor a mai susținut că anul 2020 a fost cel mai bun din ultimii 10 în ceea ce priveşte ritmul de contractare la nivelul Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere.

„În concluzie, anul 2020 a fost cel mai bun an, din ultimii 10, în ceea ce priveşte ritmul de contractare la nivelul CNAIR, cu un total de aproximativ 8 miliarde de euro. La nivel general, în anul 2020, pe toate modurile de transport au fost contractate lucrări de aproximativ 54.908 milioane de lei (circa 11,5 miliarde de euro)”, a notat Bode.

Potrivit ministrului, în anul 2020, la nivelul CNAIR au fost încheiate contracte de execuţie în valoare totală de aproximativ 10 miliarde lei (circa 2 miliarde de euro) din care: pentru autostrăzi şi drumuri expres în valoare de 6,7 miliarde de lei, pentru drumuri naţionale – 1,5 miliarde de lei, şi pentru variante de ocolire – 1,6 miliarde de lei.