LUCRĂRI în regim non-stop la tunelul Margina – Holdea (A1) / Sorin Grindeanu: 600 de muncitori și 300 de utilaje sunt mobilizate pe întregul șantier

Publicat: 27 02. 2025, 11:49
Actualizat: 27 02. 2025, 12:54

Ministrul Infrastructurii și Transporturilor, Sorin Grindeanu, a anunțat joi că lucrările la tunelul de pe secțiunea Margina – Holdea (A1) se desfășoară non-stop, 24 de ore din 24, 7 zile din 7. 

„Asocierea de constructori români și bosniaci a început lucrările 24h/24h, 7 zile pe săptămână la cele două galerii ale tunelului de pe secțiunea Margina – Holdea (A1)”, a transmis Grindeanu într-un mesaj pe TikTok.

Potrivit ministrului Transporturilor, „600 de muncitori și 300 de utilaje sunt acum mobilizate pe întregul șantier, cu o lungime totală de 13,13 km”.

Cristian Pistol, directorul general al CNAIR, a pecizat că asocierea româno-bosniacă SC Spedition UMB SRL – SC Tehnostrade SRL – SC SA&PE Construct SRL – Euro-Asfalt DOO lucrează 24 de ore din 24, 7 zile pe săptămână la cele două galerii ale tunelului rutier, fiecare având aproximativ 2,12 km pe sens (lungimea totală a galeriilor fiind de 4,24 km).”

Constructorii desfășoară lucrări la:

– terasamente (sapaturi, umpluturi, îmbunătățiri strat);
– structuri ( foraje, armare, cofrare, betonare);
– galeriile tunelurilor;
– scurgerea apelor;
– utilități.

Detalii despre proiect

Sectorul de autostradă Margina – Holdea este compus din două secțiuni:

  • secțiunea E (9,13km), pe care se construiește tunelul forat, format din două galerii pe sens (fiecare galerie are o lungime de aproximativ 2,12 km);
  • secțiunea D, cu o lungime de 4 km, unde trebuie finalizate lucrările din contractul anterior.

CITEȘTE ȘI:

Vești de ultimă oră despre autostrada cu tunelurile URȘILOR. Șeful CNAIR este categoric!

Ionel Scrioșteanu, despre autostrada cu „TUNELURILE URȘILOR”: „Se pot încadra la finalul lui 2026 cu această porțiune pentru a fi dată în trafic”