Minneapolis va angaja influenceri care să raporteze despre procesele polițiștilor acuzați de uciderea lui George Floyd

Publicat: 01 03. 2021, 13:05
Actualizat: 01 03. 2021, 13:07

Oficialii din Minneapolis vor angaja o echipă de influenceri ai rețelelor sociale pentru a trimite „mesaje aprobate” în timpul următorului proces de crimă în care este implicat  fostul polițist Derek Chauvin în cazul mortii lui George Floyd. 

Consiliul municipal din Minneapolis a aprobat în unanimitate să plătească șase influenceri ai rețelelor sociale pentru a răspândi mesaje și actualizări aprobate de oraș pe tot parcursul următorului proces de crimă în care este implicat fostul ofițer Derek Chauvin, care a fost acuzat de moartea lui George Floyd. Vineri, consiliul a aprobat 1.181.500 de dolari pentru comunicarea cu comunitatea în timpul procesului.

Fiecare influencer va fi plătit cu 2.000 de dolari

Potrivit New York Times, fiecare influencer va fi plătit cu 2.000 de dolari, pentru a transmite informații aprobate din procesul de profil înalt și potențial volatil, atunci când va începe luna viitoare.

Această mișcare face parte dintr-un plan de 1 milion de dolari aprobat vineri de Consiliul municipal din Minneapolis, întrucât orașul Minnesota se pregătește pentru posibile divergente în cazul controversat.

„Scopul este de a spori accesul la informații pentru comunitățile care nu urmăresc de obicei sursele de știri obișnuite sau canalele de comunicații ale orașului și / sau care nu consumă informații în limba engleză”, a declarat Consiliul într-un comunicat, a raportat WCCO-TV.

„Este, de asemenea, o oportunitate de a crea mai multe comunicări bidirecționale între oraș și comunități.”

Selecția juriului în acest caz este programată să înceapă pe 8 martie, iar argumentele de deschidere urmează să înceapă nu mai devreme de 29 martie.

Alți foști polițiști – J. Alexander Kueng, Thomas Lane și Tou Thao – urmează să fie judecați separat sub acuzația de asistență și instigare la crimă.

Cazul a stârnit proteste globale Black Lives Matter, care în unele orașe au declanșat ciocniri violente cu poliția – iar oficialii din Minneapolis se tem acum de o reapariție a neliniștii și nu riscă.

Orașul nu a identificat factorii de influență socială pe care speră să-i angajeze, dar a spus că se adresează utilizatorilor de social media cu urmăriri mari.

Unii activiști și experți juridici sunt îngrijorați de această decizie a Consiliului

Toussaint Morrison, un activist cu peste 11.000 de utilizatori pe Instagram, își folosește platforma pentru a educa comunitatea. El este îngrijorat de prejudecățile din spatele informațiilor care vor veni de la un influencer finanțat de oraș.

„Cuvântul cheie aici este„ aprobat de oraș ”, a declarat pentru WCCO activistul comunitar Toussaint Morrison, care are peste 11.000 de Instagram.

„Cum va arăta mesajul?  Va fi anti-protest ”.

Sarah Davis, directorul executiv al Centrului pentru Drepturi Juridice din Minneapolis, a declarat că această decizie a Consiliului trimite un mesaj clar. „Într-adevăr reflectă faptul că știu că există o lipsă de încredere între instituțiile comunității și orașe și că este real. Să fim sinceri în legătură cu asta, este real”, a spus Davis.

Consiliul orașului intenționează să discute mai multe detalii despre noile poziții într-un briefing public online, luni, la 10 a.m. Moartea lui Floyd anul trecut a stârnit indignare și un val de neliniște în Minneapolis și la nivel național, cu violență și jafuri observate în unele orașe. Au demonstrații pașnice.