Nicușor Dan, despre lucrările la Linia 5 de tramvai: „Refugiile nu mai pot fi atât de înghesuite ca cele inițiale”
Primarul Capitalei, Nicușor Dan, a declarat, joi, că lucrările la Linia 5 de tramvai – care sunt aproape finalizate – presupun refugii mai late, dar și tăieri de copaci, acolo unde se extinde șoseaua.
„Avem, după cum știți, în buget, 80 de milioane de lei pentru finalizarea lucrării. Din această sumă, avem o datorie de aproximativ 30 de milioane de lei pentru lucrările deja efectuate, pe care nu le-am plătit. Tehnic, se vor tăia niște copaci și se va extinde șoseaua în dreptul noilor refugii, deoarece există noi normative privind lățimea acestora. Refugiile nu mai pot fi atât de înghesuite ca cele inițiale, deci trebuie extins refugiu și, implicit, să tăiem din trotuar și, uneori, și din copaci. Acestea sunt măsurile ce vor fi luate în perioada imediat următoare și, dincolo de partea financiară, nu mai există alte restricții”, a declarat Nicușor Dan în cadrul unei conferințe de presă.
Linia 5 costă 140 de milioane de lei
Reabilitarea Liniei 5 de tramvai costă 140 de milioane de lei.
Lucrările de reabilitare au început în februarie 2024, iar termenul de finalizare este martie 2025. Se vor înlocui șinele vechi cu unele noi pe o lungime de 4,25 kilometri, pe tronsonul cuprins între Podul Băneasa și Bulevardul Ștefan cel Mare.
În vară, proiectul a fost blocat din lipsa banilor, iar aproximativ o lună mai târziu, lucrările au fost reluate după ce Consiliul General a votat o rectificare bugetară.
Principalele lucrări care se vor executa în cadrul acestui proiect:
- lucrări la calea de rulare;
- realizarea a 15 peroane – vor fi demolate peroanele existente, urmând a fi construite unele noi, dotate cu adăposturi pentru călători, borne reflectorizante, gard pentru protecția călătorilor, stâlpi pentru supraveghere video etc.;
- lucrări la rețeaua de contact – prin înlocuirea în totalitate a elementelor rețelei de contact;
- modernizarea substației electrice de tracțiune Nordului – care presupune înlocuirea echipamentelor electrice din cadrul acesteia;
- lucrări la sistemul de iluminat public – rețeaua de iluminat va fi proiectată și mutată în subteran, prin tuburi de protecție, în ampriza căii de rulare a tramvaiului și în trotuare; în plus, se vor înlocui corpurile de iluminat existente, fiind montate unele cu led;
- lucrări de relocare a semaforizării de pe B-dul Barbu Văcărescu și strada Alexandru Șerbănescu;
- lucrări la rețelele edilitare.
CITEȘTE ȘI:
Proiectul pentru finanțarea Liniei 5 de tramvai, „deraiat” de Nicușor Dan