Pandemia „umflă” nota de plată la restaurant. Clienții ar putea fi nevoiți să plătească testul COVID făcut la intrare

Publicat: 12 04. 2021, 09:52
Foto ilustrativ: Pixabay.com

Pandemia de COVID ar putea „umfla” nota de plată la restaurante. Clienții ar urma să plătească din propriul buzunar testul COVID făcut la intrarea în local. Patronii nu vor să suporte costurile, deși se plâng că nu au oameni la mese. Rămâne varianta „clasică” a creșterii prețurilor.

„Vânzările sunt aproape de ZERO. Zilnic, câteva pachete, câteva livrări. Și dacă e vremea bună și ai noroc de un client, doi, pe terasă, e fabulos. Tot sperăm, sperăm, sperăm. Funcționăm cu această păcăleală. O să facem, o să dregem. Acest „o să…” a devenit infinit”, reclamă Ionuț Badea, proprietar de restaurante, care închis deja un local, din cauza pierderilor și nu știe cât va mai rezista pe piață.

Situația s-ar putea remedia de la 1 iunie, când premierul Florin Cîțu a anunțat o relaxare: restaurantele vor putea fi deschise, la cel mult 50% din capacitate cu respectarea unor norme stricte.

Clienții, testați de COVID la intrarea în restaurant

Când venim la restaurant, va trebui să avem o dovadă că nu suntem infectați cu coronavirus, informează observatornews.ro. Ni se va cere un certificat de vaccinare, un act care să ateste că am avut boala sau un test PCR negativ. Varianta ar fi să facem un test rapid chiar la intrarea în local, pe care ar urma să-l plătim.

„Nu avem pregătirea medicală necesară. Cu toate că astăzi au ieșit și teste care se fac foarte simplu, din salivă, și care sunt la îndemâna oricui”, a spus Radu Tănase, membru HORA.

Ionuț Badea, patronul de restaurante, spune că nu știe cum să facă: „Eu să stau la poartă și să-i bag bățul în nas omului și să-i spun: ai covid, nu intri sau n-ai covid, poftim, te rog frumos, la masă”.

Patronii din HoReCa vor clienți în localuri, dar nu sunt dispuși să plătească testarea lor

Este posibil ca testele COVID să fie plătite de clienți, regăsindu-se pe nota de plată.

Pentru a nu mări prețurile, patronii cer ca testele să fie furnizate de autorități. Radu Tănase spune că pe zona de quick service, acolo unde media pe bon este mică, prețul unui test va face clar diferența!

Între timp, pierderile din industria ospitalității au ajuns la șapte miliarde de euro și mulți patroni au falimentat deja în HoReCa.