Profesorii din România ar putea fi evaluați de elevi. Secretar de stat din Ministerul Educaţiei: Este în proces de elaborare o metodologie de consultare a elevilor la finalul fiecărui semestru

Publicat: 19 04. 2021, 16:31
Sursa FOTO: pxhere.com

Evaluarea profesorilor de către elevi ar putea intra în vigoare din acest an. Ministerul Educației este în proces de elaborare a unei metodologii de consultare a elevilor la finalul fiecărui semestru.

Anunțul a fost făcut în cadrul conferinței Teach for Romania – FIERST Scalarea bunelor practici pentru o educație incluzivă”.

Elevii ar putea oferi un feedback semestrial față de activitatea profesorilor

„Referitor la evaluarea profesorilor din perspectiva elevilor, să știți că în momentul de față ministerul discută cu Consiliul Național al Elevilor, este în proces de elaborare a unei metodologii de consultare a elevilor la finalul fiecărui semestru, în așa fel încât să se colecteze feedback de la elevi, care să fie ulterior transmis cu dirigintele clasei sau cu directorul, ca să poată să-și îmbunătățească performanța. În momentul de față noi evaluăm doar prin autoevaluare sau prin procese de evaluare coordonate de inspectoratul școlar, beneficiarul final este foarte rar inclus în această consultare”, a declarat Radu Szekely.

Consiliul Național al Elevilor (CNE) propune Ministerului Educației un mecanism de feedback semestrial

Comunicatul CNE vine după ce secretarul de stat în Ministerul Educației, Radu Szekely, a declarat sâmbătă că Ministerul Educației este în proces de elaborare a unei metodologii de consultare a elevilor la finalul fiecărui semestru.

CNE notează și că dreptul de acordare a feedback-ului este în vigoare din 2016, dar nu se aplică.

„După aproape 5 ani de când elevii au dobândit dreptul de a acorda feedback semestrial cadrelor didactice, Consiliul Naţional al Elevilor a propus crearea unui instrument de feedback reglementat, care să asigure acordarea corectă a acestuia. Ce ne dorim noi este ca în sălile de clasă din întreaga ţară să pornească dialoguri cu privire la calitatea actului de predare şi învăţare, aşa cum este el perceput de către elevi. Doar în acest fel vom putea vorbi despre o educaţie de calitate, centrată cu adevărat pe nevoile elevilor. Menirea acestui instrument este, aşadar, să creeze un canal de comunicare, pentru a construi relaţii de colaborare între elevi şi profesori, nu de a căuta vinovaţi sau de a arăta cu degetul”, a declarat Rareş Voicu, preşedintele Consiliului Naţional al Elevilor.

Secretarul de stat a precizat că feedback-ul va fi „cules” prin intermediul unui chestionar, în toate școlile din România, chestionar stabilit în urma unui protocol semnat de Ministerul Educaţiei şi Consiliul Naţional al Elevilor.